نقش قطرو تركيه درتعيين تركيب شوراي مخالفان سوري

نقش قطرو تركيه درتعيين تركيب شوراي مخالفان سوري
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 17:43

رئيس شوراي هماهنگي ملي نيروهاي تغيير در خارج از سوريه گفت: قطر و تركيه، تركيب كنوني شوراي مخالفان سوريه (مخالفان مسلح) را كه در آن اعضاي اخوان المسلمين از اكثريت برخوردارند، بر اين شورا تحميل كرده اند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، هيثم مناع افزود: ساختار شوراي مخالفان منعكس كننده جغرافياي سياسي سوريه نيست، بلكه تركيه و قطر، وجود اكثريت اعضاي جماعت اخوان المسلمين را بر اين شورا تحميل كرده اند. اين در حالي است كه گروه مزبور كينه هايي در دل دارد و در پي تحميل ديدگاه تك حزبي بر اين شورا است.
مناع تصريح كرد: به كساني كه از اوامر برخي كشورها اطاعت مي كنند و كرامتشان را در راستاي اهداف ديگران زير پا مي گذارند، پول هاي هنگفتی پرداخت مي شود.
وي در پاسخ به سؤالي درباره اميدها پيرامون به نتيجه رسيدن راه حل مسالمت آميز و پايان خشونت ها در سوريه گفت: حتي در صورتي كه فرصت متوقف كردن خشونت ها و مواضع افراط گرايانه در سوريه فقط 10 درصد باشد، ما مردم سوريه كه كشورمان را دوست داريم و نمي خواهيم به يك سومالي ديگر تبديل شود، بايد از اين فرصت بهره برده و آن را تقويت نماييم و اجازه ندهيم نيروهاي مخرب و خشونت طلبان، كشور را به طور كامل نابود كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها