روسیه: کارشناسان ناتو هم به سوریه نروند

روسیه: کارشناسان ناتو هم به سوریه نروند
سه شنبه 6 فروردين 1392 - 12:22

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اعلام این که دبیرخانه سازمان ملل با پیشنهاد روسیه مبنی بر همکاری یک کارشناس روس با هیات تحقیق دربارۀ استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه موافقت نکرده است، گفت: توصیه می کنیم که کارشناسان هیچ یک از کشورهای عضو ناتو نیز به سوریه اعزام نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ویتالی چورکین دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: به ما گفته شد که دبیرخانه سازمان، نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت را برای حضور در این هیأت تحقیق نمی پذیرد که البته این حرف برای ما قانع کننده نیست.
چورکین اظهار داشت: حضور نمایندگان پنج کشور عضو شورای امنیت در این تحقیق، آن را حرفه ای تر خواهد کرد؛ همچنان که دور نگه داشتن کارشناسان این پنج کشور نمی تواند مانع تاثیرگذاری آنها در روند تحقیقات مربوط به حمله شیمیایی 19 مارس (29 اسفند 91) در سوریه شود.
چورکین با اشاره به این که هنوز امیدوار است کارشناسان روس و چینی در این هیات مشارکت داده شوند، تاکید کرد: فعلا مهمترین مساله، آغاز هرچه زودتر این تحقیقات است.
وی افزود: من توصیه می کنم کارشناسان هیچ یک از کشورهای عضو ناتو نیز در این تحقیق مشارکت داده نشوند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از تصمیم سازمان ملل برای کاهش حضور در سوریه به دلایل امنیتی، گفت: طبعا این اتفاق باعث تاسف است و یک دلیل دیگر برای نشان دادن عمق اوضاع بحرانی در سوریه به شمار می رود.
سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که شمار کارکنان خود در سوریه – اعم از دفتر اخضر الابراهیمی نماینده این سازمان – را به نصف کاهش می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها