غسان هیتو بر مخالفان سوری تحمیل شده است

غسان هیتو بر مخالفان سوری تحمیل شده است
سه شنبه 6 فروردين 1392 - 16:34

قاهره، العالم - یک شخصیت مخالف سوری تأکید کرد: برخی از طرف های خارجی، انتخاب غسان هیتو برای نخست وزیری دولت انتقالی را به ائتلاف مخالفان در استانبول تحمیل کرده اند و احمد معاذ الخطیب در اعتراض به تلاش برخی از کشورها برای دستیابی به منافع خود در سوریه از ریاست ائتلاف استعفا داده است.

بسام الملک، عضو شورای اجرایی جریان "سوری های فعال برای دموکراسی" روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: در ائتلاف مخالفان سوری دیدگاه های مختلفی به چشم می خورد. از یک سو لیبرال ها و شخصیت های مستقل در کنار جریان اسلامگرای میانه رو به نمایندگی احمد معاذ الخطیب در آن حضور دارند و از سوی دیگر شاهد حضور جریان های افراطی مانند اخوان المسلمین در این ائتلاف هستیم که از حمایت چندانی در افکار عمومی مردم سوریه برخوردار نیستند.
ملک بر ضرورت دستیابی به توافق درباره دیدگاه ملی از طریق پایان دادن به درگیری ها و آغاز گفتگوها برای انتقال به مرحله روی کار آمدن دولت انتقالی دارای اختیارات اجرایی تأکید کرد و افزود: گروههای سوری می توانند با در نظر گرفتن منافع همه مردم سوریه و در راستای خدمت به کشور و تصمیم گیری درباره آن براساس گفتگوهای داخلی، به توافق دست یابند.
الملک هشدار داد: همه کشورها از جمله قطر، عربستان و ترکیه امروزه در چارچوب منافع خودشان با بحران سوریه تعامل می کنند. در چنین وضعیتی همه فعالان و شخصیت های سوری باید در راستای تحقق منافع ملت سوریه و پایان دادن به خشونت ها تلاش کنند.
الملک با اشاره به این که بیشتر گروه های مخالف سوریه، دارای حس وطن پرستی هستند، تأکید کرد: عامل اصلی استعفای احمد معاذ الخطیب از ریاست ائتلاف مخالفان، تلاش برهی از کشورها برای تحقق اهداف و منافع خاص خود در سوریه بوده است.
این شخصیت مخالف سوری گفت: خطیب و شمار دیگری از اعضای ائتلاف از آنچه در روز تعیین غسان هیتو به عنوان نخست وزیر اتفاق افتاد اطلاع داشتند، به همین خواستار به تعویق افتادن رأی گیری به مدت 24 ساعت برای بررسی نامزدهای دیگر و سوابق آنها شدند.
وی گفت: غسان هیتو به ائتلاف مخالفان تحمیل گردید و رأی گیری برای انتخاب وی در ساعت یک و نیم بامداد انجام شد، در حالی که شمار زیادی از مخالفان، پذیرش موارد تحمیل شده از سوی کشورهای دیگر را مردود می دانند.
MKH-25-22:

پربیننده ترین خبرها