آغاز محاکمه عالم مبارز عربستانی در دادگاه آل سعود

آغاز محاکمه عالم مبارز عربستانی در دادگاه آل سعود
سه شنبه 6 فروردين 1392 - 21:22

منابع مختلف از آغاز محاکمه "شیخ نمر باقر النمر" عالم مبارز عربستانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم منابع خبری امروز سه شنبه اعلام کردند که محاکمه "شیخ نمر باقر النمر" که از تابستان سال گذشته تاکنون در بازداشت به سر می برد، از روز گذشته در دادگاه جنایی ویژه پرونده های "تروریستی" در ریاض آغاز شده است.
به گفته یک منبع آگاه که در جلسه تفهیم اتهام دادگاه عالم عربستانی حضور داشته، دادستان اتهامات فراوانی از جمله فتنه انگیزی در قطیف، درخواست دخالت بیگانگان و حمایت از "شورش و نافرمانی" در بحرین را به این عالم عربستانی تفهیم کرده است.
دادستان عربستان همچنین از دادگاه درخواست صدور اشد مجازات را برای شیخ النمر کرده است.
به گفته منابع مذکور، شیخ النمر که با آرامش در این جلسه حضور داشت، برخورداری از وکیل مدافع را خواستار شد و دادگاه نیز بررسی پرونده را تا زمان تعیین وکیل برای این عالم عربستانی به تعویق انداخت.
یادآور می شود، شیخ نمر باقر نمر عالم مبارز عربستانی که به انتقادهای صریح و شدید از نظام آل سعود شهرت دارد، روز هشتم ژوئیه 2012 در حالی که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی زخمی شده بود، بازداشت شد.
این عالم 54 ساله عربستانی، که بارها از سوی دستگاههای امنیتی آل سعود بازداشت شده است از مهم ترین فعالان دعوت به تظاهرات در قطیف به شمار می آید.
یادآور می شود در فاصله اکتبر 2011 تا تابستان 2012 حداقل 10 شهروند عربستانی در جریان تظاهرات مردمی در شرق آن کشور به وسیله نیروهای امنیتی به شهادت رسیده اند.
وزارت کشور عربستان، در فوریه 2012 حوادث قطیف را تروریسم جدید خواند و اعلام کرد به شدت با آن مقابله خواهد کرد.
یادآور می شود منطقه قطیف در دو سال اخیر شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از انقلاب مردم بحرین و آزادی زندانیان سیاسی و انجام اصلاحات در نظام عربستان بوده است.

پربیننده ترین خبرها