سوریه: اجلاس سران، نشستی بین قطر ترکیه و آمریکا بود

سوریه: اجلاس سران، نشستی بین قطر ترکیه و آمریکا بود
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 08:58

دمشق (العالم) معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به نقض منشور اتحادیه عرب و قوانین داخلی آن در اجلاس دوحه، این اجلاس را نشستی بین قطر، ترکیه و آمریکا دانست.

"خلف المفتاح" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: قطر و ترکیه به طور آشکار در پی به وجود آوردن جریان دیگر به جای نظام سیاسی کنونی حاکم بر سوریه هستند.
وی افزود: اجلاس سران کشورهای عرب در پایتخت قطر، در حقیقت نشست قطر، ترکیه و آمریکا براساس خواسته ها و اهداف این سه کشور و در راستای تجاوز به حاکمیت سیاسی سوریه و مخالفت آشکار با نظامی است که یکی از مؤسسان اتحادیه عرب بوده است.
این مقام سوری با اشاره به اینکه اجلاس سران اتحادیه عرب در دوحه برخلاف منشور این اتحادیه و قوانین داخلی برگزار شده است اظهار داشت: این اقدام یک پدیده سیاسی عجیب و ناآشنایی در فضای سیاسی جهان عرب و اتفاق بی سابقه ای است که بر این اتحادیه تأثیر خواهد گذاشت.
خلف المفتاح تأکید کرد: در این نشست هیچ گونه اظهارنظر واقعی و اساسی درباره روند سیاسی حل بحران سوریه ارائه نشد. بلکه همه مواضع مطرح شده، در راستای رویکرد نظامی و خشونت بار بودند.
وی با اشاره به اظهارات "احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه گفت: به نظر می رسد گام بعدی، تلاش برای اشغال کرسی نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل است.
المفتاح تأکید کرد: اتحادیه عرب که کاملا تحت سلطه و نفوذ شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه قطر قرار دارد، موضعی کاملا خصمانه علیه دولت قانونی دمشق اتخاذ کرده است؛ بدین ترتیب این اتحادیه نه تنها جایگاه خود به عنوان میانجی بی طرف در میان طرفین بحران سوریه را از دست داده، بلکه به یکی از طرفین تنش زا در بحران مذکور تبدیل شده است.

Foad-26-17:40

پربیننده ترین خبرها