کارشناس عراقی: اشتباه بزرگ اعراب در اجلاس دوحه

کارشناس عراقی: اشتباه بزرگ اعراب در اجلاس دوحه
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 11:03

بغداد / العالم- کارشناس امور راهبردی تاکید کرد، کشورهای عربی در اجلاس دوحه پایتخت قطر با حمایت از گروه های مسلح اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

"عدنان السراج" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه العالم تصریح کرد: عراق پیش از برگزاری اجلاس سران در بغداد و همچنین در جریان نشستهای قاهره، درباره خطر بروز درگيري‌های مسلحانه در سوریه هشدار داد، و طرحي را براي جلوگيري از تعلیق عضویت سوريه در اتحاديه عرب كه خطر واقعي براي ملت سوريه به شمار مي رود، ارائه كرد.
این کارشناس عراقی درباره دعوت کشورش برای حل بحران سوريه به شيوه سياسي و بدون پیش شرط، گفت: طرح براندازی بشار اسد كه انگليس، فرانسه و آمريكا در پيش گرفته‌اند و قطر و عربستان آن را اجرا كرده‌اند مفتضحانه شكست خورده است؛ و اكنون عقب نشيني در اجلاس سران عرب آشكار است به اين دليل كه همه در حال حاضر از راه حل مسالمت آميز سخن مي گويند حتي نماينده مخالفان سوري كه بر آن تاكيد كرد. اين بدان معنا است كه رويكرد عراق براي حل بحران سوريه درست بوده و محوري است كه همه بايد به آن تكيه كنند.
وي افزود: مردم قطر ، بحرين و عربستان، ملتهاي مظلوم و ستمديده اي هستند، و دعوت به ياري ملت سوريه و رها كردن ملتها در بحرين ، عربستان و ديگر كشورهاي عربي حاشیه خليج فارس به منزله ظلم آشكار است.
عدنان السراج اظهار داشت: مخالفان سوریه در سرنگوني بشار اسد و تغيير اوضاع سياسي در این کشور مفتضحانه شكست خوردند.
السراج تأکید کرد: قطر ، عربستان ، تركيه و برخي كشورهاي عربي به دنبال راه حلي هستند تا رسوايي به بار آمده را جبران و خود را در برابر ديگران رو سفيد كنند.
وي با اشاره به حمایت همه جانبه سران عرب از مخالفان مسلح خاطرنشان کرد: كشورهاي عربی اشتباهات بزرگي در اجلاس دوحه مرتكب شدند، و اوضاع به سمت دودستگي هاي بيشتر و تشديد تنش در سوريه پيش خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها