آموزش نیروهای ویژه در اردن برای عملیات در سوریه

آموزش نیروهای ویژه در اردن برای عملیات در سوریه
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 15:13

کارشناس رژیم صهیونیستی از آموزش نیروهای ویژه در اردن تحت نظارت آمریکا برای انجام عملیات ویژه در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه العالم، "ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال 2 این رژیم گفت: "بشار اسد یک سوم ارتش سوریه را برای رویارویی با گروههای مسلح عازم مناطق درگیری کرده، و دو سوم باقی مانده را برای روزهای دشوارتر ذخیره کرده است" .
وی مدعی شد: گروههای مسلح سوریه روز به روز به ذخایر سلاحهای شیمیایی نزدیکتر می شوند؛ و از طرفی معلوم نیست اگر بشار اسد در تنگنا قرار بگیرد برای ضربه زدن به دشمنان، چه خواهد کرد".
رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه‌ای آنها بارها به بهانه وجود سلاح شیمایی در سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار دخالت در سوریه شده‌اند؛ موضوعی که به نظر کارشناسان و ناظران مستقل به هدف مشروعیت بخشیدن به دخالت نظامی خارجی در سوریه از سوی دشمنان این کشور مطرح می‌شود.
الیعری در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت: "اوباما در عمان ذخایر سلاح شیمیایی در سوریه را خط قرمز خواند؛ بنابراین کنترل این سلاح در سوریه توسط طرفهای مطمئن و قابل اعتماد، امری الزامی است".
این کارشناس صهیونیست تأکید کرد: "اوباما تاکید کرده است واشنگتن به تنهایی برای در اختیار گرفتن کنترل ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه دست به کار نمی شود بلکه این امر مستلزم مشارکت نیروهای ویژه ای از کشور های منطقه از جمله اردن است".
وی خاطرنشان کرد: "در حال حاضر نیروهای ویژه ای در اردن تحت نظارت آمریکا برای اجرای این عملیات آموزش می بینند؛ نیروهایی از اسرائیل و ترکیه نیز در این عملیات حضور خواهند داشت. آمریکا همچنین پیش بینی کرده است، شمار نیروهای آمریکایی شرکت کننده در این عملیات کمتر از ده هزار سرباز نخواهند بود".

پربیننده ترین خبرها