فرار رو به جلوی آل سعود با اتهام زنی به ایران

فرار رو به جلوی آل سعود با اتهام زنی به ایران
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 17:23

العالم، تهران - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادعای مقامات سعودی درباره بازداشت یک گروه جاسوسی مرتبط با ایران را تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اعتراضات روز افزون در عربستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،عربستان هفته گذشته اعلام کرد ۱۶ شهروند اين کشور به همراه يک ايرانی و يک لبنانی را به اتهام جاسوسی برای يک کشور بيگانه بازداشت کرده است؛ این ادعا تنها چند روز پس از تصادف دیپلمات مست سعودی که منجر به کشته شدن یک شهروند ایرانی شد، منتشر شده است.

دولت عربستان اعلام کرد فرد ايرانی بازداشت شده با سرويس‌های اطلاعاتی تهران درارتباط مستقيم بوده است؛ از سوی دیگر وزارت خارجه ایران با انتقاد از رفتار مقامات عربستان سعودی، این ادعا را سناریویی تکراری و بی پایه و اساس دانست.

"منصور حقیقت پور" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به شبکه العالم، گفت: ظاهرا مسائل داخلی و اعتراض های رو به رشد مردمی باعث شده تا سعودی ها ادعای شناسایی و انهدام گروهک جاسوسی و ارتباط آن با ایران را مطرح کنند.
وی افزود: به کارگیری سیاست خشونت و سرکوب در قبال اعترض های مردمی باعث برانگیختن خشم سازمان های حقوق بشری دنیا وانتقاد از نحوه عملکرد سعودی ها شده است.
حقیقت پور، اظهار کرد: حکومت عربستان با آن که ادعای خدمت به بیت الله الحرام و حجاج آن را دارد؛ اما اشتباهات زیادی مرتکب می شود و ادعاهایی که علیه ایران مطرح کرده نیز به منظور نسبت دادن بحران های داخلی اش به خارج از مرزها و توجیه اوضاع نابسامان است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد ادعای دستگیری اعضای یک باند جاسوسی از سوی مقامات سعودی پوچ و واهی است چرا که تاکنون هیچ دلیلی برای اثبات این ادعا ارائه نشده و طرح چنین ادعاهایی علیه ایران یا سایرکشورها فقط به منظور سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی اش است.
حقیقت پور خاطرنشان کرد فساد اجتماعی و سیاسی حاکم بر جامعه عربستان موجب واکنش های اعتراضی همراه با خشم شده است؛ از این رو آل سعود باید به فکر تغییرات باشد.
26-00:08

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها