بحران درگیری کارگران خارجی در عربستان

بحران درگیری کارگران خارجی در عربستان
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 22:06

العالم - درگیری گسترده میان کارگران مصری و اندونزیایی شرکت پیمانکاری بن لادن در مکه، 20 کشته و 40 زخمی برجا گذاشت که حال شماری از زخمی ها وخیم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " طارق العوضی " معاون رئیس اتحادیه مصری ها در عربستان گفت: این درگیری میان کارکنان مصری و اندونزیایی شرکت بن لادن در مکه مکرمه اتفاق افتاد و علت اصلی درگیری، شوخی دو پرسنل اندونزیایی با گشودن در توالتی بود که یک مصری در آن در حال قضای حاجت بود که به درگیری فیزیکی انجامید.

به نوشته پایگاه اینترنتی الوطن، العوضی خاطر نشان کرد: پس از درگیری اولیه، اندونزیایی ها، هم محله ای های خود را برای انتقام فراخواندند و مصری ها نیز همین کار را کردند و درگیری دسته جمعی آغاز شد که تلفات سنگینی از دو طرف گرفت.

العوضی به نقل از شاهدان عینی گفت: 20 تن از هر دو طرف درگیر کشته شدند و 40 تن نیز زخمی شده اند که حال برخی از آنان وخیم است و در اتاق مراقبت های ویژه در بیمارستان به سر می برند.

به گفته العوضی، مسئولان کنسولگری مصر در جده و دفتر کار، اقدامات لازم را برای شمارش تعداد کشته ها و زخمی های مصری در دستور کار قرار دادند و تاکنون خسارت های سنگینی در ساختمان محل سکونت پرسنل را رصد کرده اند.

در این میان " نزیه النجاری " معاون سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در گفت و گو با روزنامه البدیل، آمار اعلام شده از سوی برخی مطبوعات مبنی بر کشته شدن 60 مصری در این درگیری را مردود دانست و گفت: هیچ یک از کشته ها مصری نیستند و زخمی های مصری نیز زخم هایی معمولی برداشته اند و مشاور حقوقی کنسولگری مصر به صورت پیگیر، در بیمارستان حضور دارد.

النجاری تاکید کرد: مسئولان عربستانی، همه پرسنل مصری که به سبب درگیری بازداشت شده بودند، را آزاد کرد.

نزدیک به هشت میلیون خارجی در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی عربستان سعودی اشتغال دارند که از قوانین سخت گیرانه و رفتار نامناسب علیه آنان به عنوان برده داری نوین در عربستان یاد می شود.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها