استقبال پلیس ترکیه از آوارگان سوری با گاز اشک‌آور

پنج‌شنبه 8 فروردين 1392 - 11:57

العالم - منابع خبری از حمله پلیس ترکیه به پناه جویان سوری با گاز اشک آور و خودروهای آب پاش در یکی از اردوگاه های جنوب ترکیه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهدان اعلام کرده اند که پناهندگان سوري هنگام اعتراض به بدي اوضاع معيشتي در اردوگاهي در جنوب ترکیه، از سوی پلیس ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

معترضان گفتند که نيروهاي پليس تركيه براي متفرق كردن پناهندگان سوري در اردوگاه سليمان شاه در نزديكي مرزهاي سوريه از گاز اشك آور و خودروهاي آب پاش استفاده كردند.

روزنامه الحیاة در این زمینه نوشت: اين حادثه جديدترين نشانه از وجود ناآرامي ها در اردوگاه هايي است كه دولت رجب طیب اردوغان در طول مرزهای ترکیه - سوریه براي پناه جویان فراري از جنگ داخلي سوريه ايجاد کرده است.

پناه جویان سوری تاکید کرده اند که بسياري از مردم معترض در اين درگيري زخمي شده اند. 

 مسئول تركيه ای این اردوگاه اعلام کرد که 200 پناه جوی جدید سوری درخواست اقامت در این اردوگاه را داشتند که به دلیل تکمیل ظرفیت موافقت نشد و این مساله موجب درگیریی میان پلیس (ترکیه) و پناهجویان سوری شد. 

اردوگاه "سلیمان شاه" از بزرگترين اردوگاه ها در تركيه است كه 35 هزار پناه جوی سوري را در خود جاي داده است.

تقریبا همه روزه اخباری از درگیری بین نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه با پناهجویان سوری در اردوگاه های محل استقرار آنها منتشر می شود.

دولت ترکیه که خود از عوامل اصلی بحران سوریه و کشتار مردم این کشور به شمار می رود، با ایجاد چند اردوگاه در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه به دنبال کسب وجهه در بین مجامع بین المللی و در نزد پناه جویان سوری است، اما برخورد نامناسب نظامیان و پلیس این کشور به ویژه هتک حرمت تعداد زیادی از زنان پناهجوی سوری موجب رسوایی سران دولت آنکارا و اثبات نادرستی ادعاها و ژست های بشردوستانه آنها شده است.

همچنین دولت ترکیه که از تروریست های در حال نبرد با دولت سوریه حمایت همه جانبه می کند، هرگز فکر نمی کرد که بحران این کشور تا این اندازه به طول بینجامد و سران ترکیه این گونه گرفتار باتلاقی شوند که خود ایجاد کرده اند.

بحران سوریه وارد سومین سال خود شده است وطولانی شدن بحران سوریه موجب برهم ریختن معادلات مقامات آنکارا در خصوص تامین هزینه نگهداری پناهجویان سوری و همچنین تامین هزینه کمک به تروریست های در حال نبرد در سوریه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها