"المستقبل"، عامل اصلی بی‌ثباتی در لبنان

پنج‌شنبه 8 فروردين 1392 - 15:15

بیروت، العالم - مدير کل سازمان اوقاف لبنان، جریان غربگرای المستقبل را مشکل و خطر اصلی برای این کشور دانست.

شیخ "هشام خليفه" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: جریان المستقبل همواره در مورد خطرات شیعه در لبنان هشدار می دهد، در حالی که خطر اصلی، خود "المستقبل" است.

وی با اشاره به اظهارات شیخ "محمد رشید قبانی" مفتي اهل سنت لبنان درخصوص این که "سعد حریری" و "فواد سنیوره" - نخست وزیران پیشین لبنان- مسئول هرگونه تعرض یا آسیب احتمالی به وی هستند، گفت: مفتی اهل سنت لبنان همواره اصرار دارد که ما در برخورد با امور میانه رو باشیم و این شیوه شناخته شده ای نزد وعاظ و مراجع دینی در لبنان است و اکنون که کار به اینجا رسیده و ایشان به صراحت از حریری و سینیوره نام می برد، بی شک اطلاعات و مدارک موثقی در اختیار دارد.

مدیرکل اوقاف لبنان در قسمتی دیگر از سخنان خود مهمترین علت اظهارات شیخ قبانی را اقدامات برخی افراد در تعدادی از مساجد اهل سنت لبنان به ویژه در بیروت و صیدا علیه وعاظ و روحانیونی دانست که با مواضع سیاسی جریان المستقبل مخالفند.

شیخ خلیفه با بغرنج دانستن مساله تهدید مفتی اهل سنت لبنان، گفت: ما این موضوع را به نیروهای امنیتی و مسئولین امر لبنان واگذار کردیم اما تاکنون نتیجه مطلوبی نگرفته ایم.

وی با محکوم کردن اقدامات و اظهارات تنش زا از سوی برخی از گروه های تندرویی که با نام اسلام هم اکنون در لبنان سلاح بدست گرفته اند(گروه وابسته به شیخ سلفی "احمد الاسیر")، تاکید کرد: اقدامات این گروه سیاسی است و جنبه مذهبی ندارد و قصد شیخ قبانی نیز از ارسال پیام به خاطر این است که قبل از اینکه همه چیز در لبنان به حالت غیرقابل کنترل درآید، این موضوع حل شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها