مخالف تونسی: "جهاد نكاح" مایه ننگ تونس است

مخالف تونسی:
پنج‌شنبه 8 فروردين 1392 - 17:19

يكي از رهبران حزب مخالف "جنبش نداء تونس"، گرفتار كردن دختران تونسي در آنچه "جهاد نكاح" در سوريه نامیده شده را موجب ننگ و عار براي تونس دانست و رسيدگي فوری به پديده اعزام "مجاهدان تونسي" براي جنگ در سوريه، قبل از تشديد و گسترش آن را خواستار شد.

به گزارش شبكه خبري العالم، "سلمي اللومي الرقيق" گفت: وضعيت زنان تونسي روزبه روز وخيم تر مي شود، چرا كه حقوق زنان تونسي از طريق آنچه آشكارا و يا در نهان بر خلاف قانون احوال مدني اعمال مي شود، با خطرات فراواني مواجه است.

وي افزود: عامل و منبع خطراتي كه دستاوردهاي زنان را تهديد مي كند، مبلّغان وهابي هستند كه به تونس رفت و آمد مي كنند و نيز برخي شخصيت هاي حزبي كه پديده هاي عجيب و غريب و نامأنوس را در جامعه تونس ترويج مي كنند که از جمله آنها، ازدواج دختران نابالغ و كودكان و ازدواج عرفي و  تعدد زوجات است.

الرقيق خاطرنشان كرد: خطرناكترين اين پديده ها، موسوم به "جهاد نكاح" بر طبق برخی فتواهاست، بدين گونه كه متاسفانه دختران كم سن و سال تونسي را براي جهاد در سوريه و به منظور ازدواج چند ساعته با "مجاهدين" به آن كشور اعزام مي كنند.

اين رهبر حزب مخالف تونس، اظهار داشت: اين امر ننگ و عاري براي تونس و جامعه و مردم تونس است و بايد همگان با اين پديده خطرناك و شگفت آور مقابله كنند. همچنين بايد با پديده قاچاق جنگجویان تونسي به سوريه براي درگيري در آنجا نيز مقابله شود.

وي درباره رشد پديده اعزام جوانان تونسي براي جنگ در سوريه هشدار داد و گفت: ما با پديده اي هولناك و خطري واقعي روبر هستيم كه جوانان را مي ربايد. اما چون مساله از همان ابتدا حل و فصل نشد، اينك بايد تلاش هاي مضاعفي براي شناسايي عاملان اعزام جوانان به سوريه صورت گيرد و با جوانان فريب خورده بحث و گفتگو شود تا از اين برنامه هاي مهلک و كشنده دوری کنند.

الرقيق در پايان با اشاره به اين كه از دوسال گذشته تاكنون به دليل تحركات مردمي در برخي كشورهاي عرب، توجه به مساله فلسطين كمتر شده است، از تاثير تحولات مربوط به پرونده سوريه بر مساله محوري اعراب يعني مساله فلسطين ابراز نگراني كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها