اتحادیه اروپا وجود تبعیض در بحرین را پذیرفت

اتحادیه اروپا وجود تبعیض در بحرین را پذیرفت
جمعه 9 فروردين 1392 - 08:11

اتحادیه اروپا شکایت ارایه شده به سازمان جهانی کار از رژیم بحرین در خصوص پایبند نبودن به توافقنامه تبعیض در کار را پذیرفت.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، کشورهای کرواسی، یوگوسلاوی، آیسلند، آلبانی، نروژ، صربستان، سوئیس، کانادا و همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شکایت ارایه شده به سازمان جهانی کار از سوی 12 سازمان حمایت از کارگران ضد رژیم بحرین را تأیید کردند.
این شکایت در خصوص پایبند نبودن رژیم بحرین به توافقنامه تبعیض در کار و استخدام به سازمان جهانی کار ارایه شده است.
این کشورها همچنین با اعزام نماینده‌ای ویژه از سوی سازمان جهانی کار به بحرین برای مذاکره با کمیته سه جانبه (دولت، کارگران، و صاحبان مشاغل) در بحرین موافقت کردند.
این درحالی است که سازمان جهانی کار تا کنون 3 بار از پذیرفتن شکایت ارایه شده در خصوص وضعیت کارگران در بحرین خودداری کرده بود.
در این بین 15 کشور حذف این شکایت را خواستار شدند. این کشورها عبارتند از: قطر، امارات، لبنان، سودان، الجزائر، مصر، هند، تایلند، ویتنام، سریلانکا، ژاپن، چین، اندونزی، پاکستان و روسیه.
پس از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 و ناتوانی رژیم آل‌خلیفه در سرکوب این انقلاب با استفاده از زور با وجود کمک گرفتن از نظامیان برخی کشورها به ویژه عربستان سعودی، این رژیم تلاش کرد از راه‌های مختلف از جمله اخراج کارگران، حمله به مناطق مسکونی، بازداشت زنان، کودکان و جوانان و سران انقلابیون و شکنجه و قتل شهروندان، مانع از ادامه این انقلاب شود.

پربیننده ترین خبرها