منطقه پرواز ممنوع راه‌حل مسالمت‌آمیز آمریکا در سوریه!

منطقه پرواز ممنوع راه‌حل مسالمت‌آمیز آمریکا در سوریه!
جمعه 9 فروردين 1392 - 17:09

وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر برسی همه گزینه ها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه، اعلام کرد در حال بررسی طرح منطقه پرواز ممنوع در این کشور است.!

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در حال بررسی همه گزینه‌ها برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران سوریه و نجات جان مردم این کشور است.
وی با این حال در اظهاراتی متناقض، از بررسی امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خبر داد.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ثابت کرد که این کشور هیچگاه به راه‌حل‌های مسالمت آمیز سیاسی و گفت وگو برای حل بحران سوریه اعتقاد نداشته است.
مسئولان آمریکایی قبلا نیز در مراحل مختلف بحران سوریه، با حمایت از گروه‌های مسلح و تأکید بر ضرورت ارایه کمکهای همه جانبه به آنها، مخالفت خود را با گفت و گو در سوریه اعلام کرده و یا در مسیر گفت وگوها کارشکنی کرده‌اند.
فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا نیز اخیرا در اظهاراتی متناقض با مواضع قبلی دبیرکل ناتو اعلام کرده است که کشورهای عضو ناتو در حال ایجاد راهکاری برای عملیات نظامی در سوریه هستند.
"آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو پیشتر اعلام کرده بود که پیمان آتلانتیک شمالی برای دخالت نظامی در سوریه برنامه ریزی نمی‌کند و موضوع این کشور باید از راه‌های سیاسی حل شود.
شکست گروه‌های مسلح و تروریستی در براندازی نظام سوریه با وجود حمایتهای همه جانبه تسلیحاتی، لجستیکی، مالی و آموزشی برخی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه، قطر، عربستان و ترکیه؛ موجب شده است که کشورهای غربی به فکر راهکار نظامی در سوریه بیفتند.
حمایت همه جانبه مسئولان آمریکایی و هم پیمانان این کشور در منطقه از گروه‌های مسلح و تروریستی درحالی است که طی هفته‌های اخیر این گروه‌ها حملات خونباری را علیه مردم سوریه انجام داده و ده‌ها تن را به خاک و خون کشیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها