فعال انگلیسی: ترس عربستانی‌ها از رژیم حاکم ریخته است

فعال انگلیسی: ترس عربستانی‌ها از رژیم حاکم ریخته است
جمعه 9 فروردين 1392 - 19:59

لندن (العالم)- رئیس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس با بیان اینکه مردم عربستان دیگر از اعتراض در خیابانها ترسی ندارند، درخواست دادستان سعودی برای اعدام شیخ نمر عالم بارز شیعه را سابقه ای خطرناک برای آل سعود دانست.

"امجد سلفیتی" روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به روند فزاینده اعدام ها درعربستان سعودی طی 13 ماه گذشته، گفت: گسترش اعدام مخالفان در عربستان به دست نظام آل سعود در این مدت با انتقاد مجامع بین المللی و بویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شده است.
 
وی با بیان این که این اعدام ها برخلاف ارزش ها و قوانین بین المللی است، اظهار داشت: رژیم عربستان باید از این مجازات که در سایه فقدان  نقش آفرینی دستگاه قضایی اتفاق می افتد، اجتناب کند.

سلفیتی با اشاره به ابراز نگرانی شدید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد  در عربستان درباره نقض آشکار حقوق بشر در این کشور خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن بیانگر آن است که  عربستان از تعامل با مسئله حقوق بشر عاجز است.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر تأکید کرد:  بر اساس اظهارات گزارشگر بین الملل حقوق بشر، اعترافاتی که دادگاه های عربستان به آن استناد  می کنند با شکنجه گرفته شده است که این امر نیز بیانگر نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم حاکم بر عربستان است.

امجد سلفیتی وضعیت حقوق بشر در عرستان را بر اساس گزارش های متعدد از این کشور، بسیار خطرناک توصیف  کرد و گفت: نقض حقوق بشر در این کشور به آزادی بیان و دیگر امور سیاسی محدود نمی شود بلکه سایر جوانب زندگی شهروندان عربستانی را نیز در برگرفته است و عربستانی ها با وجود موج گسترده بازداشت و سرکوب، دیگر از آمدن به خیابان ها و اعتراض به وضعیت موجود نمی هراسند.
FF-29-19:07

 

 

پربیننده ترین خبرها