فعال سوری: اردوگاه آوارگان سوری شبیه زندان است

فعال سوری: اردوگاه آوارگان سوری شبیه زندان است
جمعه 9 فروردين 1392 - 20:50

عضو دفتر اجرایی هیات هماهنگی ملی سوریه (مخالف)، اردوگاه‌های آوارگان سوری به ویژه در کشور ترکیه را به زندان تشبیه کرد.

"صفوان عکاش" روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: مسئولان اردوگاه‌ها اجازه بازگشت به آوارگان سوری نمی‌دهند، این در حالی است که زندگی آنها در معرض خطر قرار دارد.
عکاش با اشاره به سرکوب اخیر آوارگان در ترکیه اظهار داشت: صبر آوارگان حدی دارد؛ آنها در ترکیه اعتراض کردند، اما متاسفانه مقامات این کشور با نیروهای ضد شورش آنها را سرکوب کرده و پس از تصویر برداری، اخراجشان کردند.
عکاش خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه از مدتها پیش آوارگان را در  اردوگاهها محاصره کرده و به آنها اجازه نقل و انتقال به دیگر مناطق را ندادند.
وی با انتقاد از دخالتهای ترکیه در سوریه تأکید کرد: منافع ترکیه با منافع ملت سوریه در تضاد است؛ لذا بسیاری از آوارگان سوری قصد بازگشت به کشورشان را دارند.
پلیس نظامی ترکیه در پی اعتراض آوارگان به اوضاع بد معیشتی و مرگ یک کودک و زخمی شدن چند تن در جریان آتش سوزی، معترضان را با استفاده از گاز اشک آور نارنجکهای دودزا و آب پاش سرکوب کرد. سوریه روز بعد 600 آواره سوری را اخراج کرد.
کمیساریای عالی امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد، درباره اخراج آوارگان سوری از ترکیه ابراز نگرانی کرده است.
علاوه بر وضعیت بد معیشتی، آوارگان سوری در اردوگاه‌ها با مشکلاتی مانند هتک حرمت، کمبود غذا، لباس، آب آشامیدنی سالم و سرمای شدید مواجهند و در برخی کشورها مانند اردن و ترکیه اردوگاهایشان بارها دچار آتش سوزی و آشوب شده است.
MKH-28-23:50

پربیننده ترین خبرها