گرامیداشت روز زمین در فلسطین

جمعه 9 فروردين 1392 - 22:07

فلسطینیان در آستانه سی و هفتمین سالگرد روز زمین، این روز را در داخل و خارج از اراضی اشغالی گرامی داشتند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه داد، فلسطینی ها امروز با تجمع مقابل زندان "مجدو" در اراضی اشغالی، همبستگی خود را با اسرای در بند  رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
پلیس و ارتش اشغالگر قدس به منظور مقابله با تظاهرات در روز زمین در کرانه باختری و قدس شرقی به حال آماده باش در آمد.
سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: هزاران پلیس در قدس به ویژه بخش قدیمی آن و نزدیک پست های بازرسی در جاده های کرانه باختری به قدس به منظور جلوگیری از تظاهرات مستقر شده اند.
فلسطینیان رام الله، در گرامیداشت روز زمین، به نام شهدای این روز درخت زیتون کاشتند.
اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در نوار غزه نیز مخالفتش را با اسکان فلسطینیان در سایر کشورهای جهان اعلام کرد.
وی در خطبه های نماز جمعه غزه با تاکید به اینکه جایگزینی برای فلسطین نیست، گفت: ما با اسکان فلسطینی ها در لبنان، سوریه، اردن و سینا و شایعه برخی رسانه ها مبنی بر اینکه مردم فلسطین به ویژه غزه به دنبال جایی در سینا هستند مخالفیم؛ چرا که اولین کسانی که طرح اسکان در سینا را در سال 1954 به شکست کشاندند، همین مردم بودند.
هنیه افزود : ما با فشارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای دست برداشتن از این سرزمین مواجهیم که آخرین نمونه آن سخنان باراک اوباما رییس جمهور آمریکا بود که بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی و تقویت جایگاه آن در سایه تحولات عظیم منطقه تاکید کرد.
وی با هشدار به تشکیلات خودگردان درباره افتادن در دام سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاطر کسب پول، بر تلاش دولت فلسطین در غزه برای تحقق آشتی ملی و اعطای امتیاز البته بدون دست کشیدن از اصول به منظور احیای وحدت تاکید کرد.
رویدادهای این روز مربوط به سال 1976 میلادی است که اشغالگران، هزاران جریب از اراضی فلسطینیان را مصادره کردند؛ در جریان درگیریهای به وجود آمده در آن روز عده ای ازمردم فلسطین به شهادت رسیدند. 
مراسم روز زمین در حالی برگزار می شود که مصادره اراضی فلسطینیان در سایه سکوت مجامع جهانی و کشورهای عربی و همدستی آمریکا ادامه دارد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها