مخالفت سلفی‌های مصر با جشن تولد عایشه

مخالفت سلفی‌های مصر با جشن تولد عایشه
شنبه 10 فروردين 1392 - 09:35

سلفی های مصر با برگزاری تظاهرات در مقابل دانشگاه اسلامی الازهر، مخالفت خود را با برگزاری جشن به مناسب سالگرد تولد عایشه - همسر پیامبر (ص)- اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده‌ها تن از هواداران و اعضای جریان‌های سلفی مصر با برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان دانشگاه اسلامی الازهر، مخالفت خودشان را با فراخوان طریقت صوفی "عزمیه" از مردم برای برگزاری مراسم سالگرد تولد عایشه همسر پیامبر(ص) اعلام کردند.
سلفی ها در این تظاهرات، علیه طریقت‌های صوفیه و شیعیان شعارهایی سر دادند.
یکی از رهبران طریقت‌های صوفیه در مصر در این باره گفت: به دنبال افزایش شمار معترضان سلفی به برگزاری این مراسم، مقرر شد که مکان برگزاری جشن به خانقاه طریقت عزمیه تغییر یابد.
وی افزود: دلیل اصلی سلفی ها برای اعتراض به برگزاری این جشن، دعوت طریقت های صوفیه از "مجتبی امانی" رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره، برای شرکت در این جشن بود.
یادآور می شود، به دنبال افزایش فعالیت گروه‌های سلفی در مصر، تنش های شدیدی میان آنها با پیروان اهل بیت و طریقت های صوفیه به وجود آمده است. سلفی ها و سایر گروه‌های افراطی، از گذشته تا کنون با زیارت مراقد اهل بیت (علیهم السلام) و برگزاری سالگرد ولادت یا شهادت آنها توسط شیعیان مخالف بوده‌اند و چنین مراسمی را بدعت و گمراهی می‌دانند، اما مخالفت آنها با برگزاری جشن تولد عایشه - که نه از سوی شیعیان، بلکه از سوی یک گروه اهل سنت برگزار می‌شود - برای اهل سنت مصر پرسش‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها