فلسطینی ها در "روز زمین" متحد می شوند

شنبه 10 فروردين 1392 - 10:35

العالم، رام الله - دبیر کل "طرح ملی فلسطین"، گفت: مردم فلسطین شنبه به مناسبت روز زمین در تمامی سرزمین فلسطین به صورت متحد و یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات خواهند کرد.

"مصطفی برغوثی" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، "روز زمین" را روز وحدت ملت فلسطین دانست و گفت: رژیم اشغالگر قدس علاوه بر شهرک سازی در مناطق اشغالی، بیش از نیمی از خاک کرانه باختری را برای شهرک سازی و اسکان صهیونیست ها اختصاص داده است.

دبیرکل طرح ملی فلسطین، خاطر نشان کرد: معاهده ننگین اسلو، کرانه باختری را به مناطق کوچک و دور افتاده از هم در مجاورت شهرک های صهیونیستی تبدیل کرده است؛ به این ترتیب 62 درصد از مساحت کرانه باختری در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و فلسطینی ها اجازۀ هیچگونه فعالیتی را در این مناطق ندارند.

 برغوثی تاکید کرد: همانند سرزمین های اشغالی سال 1948، اسرائبل قصد دارد کرانه باختری را با توسعه هرچه بیشتر شهرک های صهونیستی، یهودی سازی کند.

گفتنی است در پی اعلام گروه های مختلف فلسطینی برای راهپیمایی وحدت آفرین در روز زمین، رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است.

روز زمین در فلسطین هر ساله در 30 ماه مارس (دهم فروردین) با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی ها در سراسر این سرزمین برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها