دعوت عربستان از حزب الله و المستقبل برای گفتگو

دعوت عربستان از حزب الله و المستقبل برای گفتگو
شنبه 10 فروردين 1392 - 14:29

به نوشته یک روزنامه لبنانی، سردمداران عربستان در رویکردی جدید، حزب الله و حزب المستقبل لبنان را به "گفتگو براي جلوگيري از ايجاد فتنه طايفه اي در لبنان" فرا خوانده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه السفير لبنان نوشت: عربستان سعودي در رويكرد جديد خود به همه گروه هاي سياسي لبنان موضعی انعطاف پذیر نشان داده است.

اين روزنامه به نقل از ديپلمات هاي برجسته عربي در بيروت اعلام كرد: پس از استعفاي نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان، عواض عسيري سفیر عربستان در بیروت، طي روزهاي گذشته خواستار گفتگو بين لبناني ها شده و بر ضرورت تماس و ديدار دو جريان سني و شيعه، به ويژه حزب الله و جريان المستقبل براي جلوگیری از تلاش ها به منظور ايجاد فتنه طايفه اي تاكيد كرده است.

به نوشته اين روزنامه لبنانی، عربستان نمي خواهد خود را حامي هيچ گروهي در لبنان نشان دهد و در استعفاي ميقاتي نيز خود را بی تاثیر نشان می دهد.

در همين حال، روزنامه الاخبار لبنان نيز به نقل از منابع نزديك به احمد الحريري (برادر سعد حریری و دبير كل جريان المستقبل) نوشت: وي در روزهاي آينده گام هايي در جهت نزديك كردن ديدگاه های خود به شيعيان بر می دارد، چنان كه ديروز با رفتن به منزل يكي از شيوخ شيعه آل جعفري این روند را آغاز کرد.

به نوشته اين روزنامه، احمد الحريري با نظر مساعد سعد الحريري (رئيس جريان المستقبل)، با مسئولان حزب الله و شخصيت هاي شيعه در لبنان ديدار خواهد كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها