بحرین: گفت و گو زیر رگبار گلوله ممکن نیست

بحرین: گفت و گو زیر رگبار گلوله ممکن نیست
شنبه 10 فروردين 1392 - 22:20

عضو كميته مركزي جمعيت وعد بحرین، ادامه گفت و گو با آل خلیفه را، آن هم در شرايطي كه رژيم همچنان مردم را به قصد كشتن به رگبار مي بندد، غیرممکن نامید.

" ابراهيم كمال الدين " روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: گفت و گو فقط در شرايطي معني پيدا مي كند كه براي آن زمان بندي مشخص شود زيرا نمي توان تا ابد، گفت و گو كرد. حتي احزاب فرانسوي هم از اين كه مخالفان نظام در بحرين، بدون تعيين سقف زماني وارد گفت و گو شده اند، در شگفت مانده اند.

وي با بيان اين كه در جلسات آينده گفت و گو، موضوع تعيين سقف زماني براي گفت و گو مطرح خواهد شد، افزود: در همه كشورهاي جهان، اپوزيسيون، با نظام حاكمي كه به ارتكاب جنايت متهم است، وارد گفت و گو مي شوند اما در بحرين گفت و گو ميان جريان هاي مستقل از يك سو و هواداران نظام از سوي ديگر برگزار مي شود و اين نشان دهنده بي ثمر بودن اين گفت و گو است.

كمال الدين تاكيد كرد: اگر رژيم آل خليفه واقعا در گفت و گو جديت داشته باشد، بايد براي آن جدول زمان بندي تعيين كند و موضوعات مشخصی براي آن در نظر بگيرد. در واقع در شرايطي كه رژيم حاكم به كشتار عمدي تظاهر كنندگان و مردم معترض ادامه مي دهد، نمي توان گفت و گو با چنين رژيمي را ادامه داد.

وي درباره ادعاي رژيم آل خليفه مبني بر اين كه نيروهاي امنيتي، ایجادکننده فضای مناسب براي گفت و گو هستند، گفت: اين ادعا، در عرصه ميداني كاملا با واقعيت مغايرت دارد، زيرا نيروهاي امنيتي روستاها را در گازهاي سمي غرق مي كنند و مردم را با گلوله هاي ساچمه اي هدف قرار مي دهند و اين اقدامات همچنان در جريان است. نيروهاي امنيتي به عمد، به سر و نقاط حساس تظاهر كنندگان شليك مي كنند و اين نشان مي دهد كه ادعاهاي رژيم آل خليفه فقط مصرف تبليغاتي و خارجي دارد.


30-14:46
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها