عربستان به معارضان سوری سلاح سنگین می دهد

عربستان به معارضان سوری سلاح سنگین می دهد
شنبه 10 فروردين 1392 - 22:42

سایت صهیونیستی "دبکا" فاش کرد: عربستان سعودی، معارضان مسلح سوریه را به منظور سیطره بر حلب، (بزرگ ترین و مهم ترین شهر در شمال سوریه) به سلاح سنگین مجهز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این سایت که یکی از منابع نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است، نوشت: بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان، بر عملیات انتقال اسلحه سنگین از جمله سکوهای پرتاب موشک 220 میلیمتری نظارت دارد.
سایت دبکا به نقل از یک منبع اطلاعاتی "اسرائیل" تاکید کرد: سازمان اطلاعات عربستان اخیرا حرکت گسترده ای را به منظورانتقال سلاح های جدید برای حمایت از مسلحان سوریه از طریق کشورهای اروپایی حوزه بالکان آغاز کرده است.
این سلاح ها ی سنگین ساخت روسیه قرار است از طریق کشورهایی که فروشنده آن هستند، مانند صربستان، بوسنی، کرواسی و کوزوو به سوریه منتقل شوند و سلاح هایی مانند سکوهای پرتاب موشک سمیرش و هورکان 957 (قادر به پرتاب موشک های 220 میلیمتری با برد 70 کیلومتر) را شامل می شوند.
 

به عقیدۀ ناظران، یکی از پیامدهای به کارگیری این قبیل سلاح ها از سوی تروریست ها آن است که به علت شباهت با جنگ افزارهای ارتش سوریه، تروریست ها قادر خواهند بود جنایات صورت گرفته با این سلاح های روسی را به نظام سوریه نسبت دهند.

این سایت همچنین ادعا می کند که گروه های مسلح حاضر در سوریه موفق شده اند بر پایگاه هوایی نیراب در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب سیطره یابند و بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان طرح سیطره بر این پایگاه را اداره کرده است، زیرا غلبه بر آن می تواند کلید سیطره بر تمام شهر حلب محسوب شود.

پربیننده ترین خبرها