نظر رهبر مارونی‌ها درباره پول‌های عربی در سوریه

نظر رهبر مارونی‌ها درباره پول‌های عربی در سوریه
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 18:06

رهبر مسیحیان مارونی لبنان از همه طرفها در سوریه خواست سلاح خود را زمین بگذارند .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مار بشاره بطرس الراعی" در بیانیه ای از گروههای مسلح در سوریه خواست سلاح هایشان را زمین گذاشته و اموالی را که از خارج و همچنین کشورهای عربی با هدف تخریب به دست آنها می رسد، کنار بگذارند.
وی از این گروهها خواست تا از خداوند بترسند و با شجاعت و آزادی بر سر میز مذاکرات حضور یابند.
الراعی ماه گذشته نیز در سفری به دمشق پایتخت سوریه برای شرکت در مراسم معرفی رهبر مسیحیان انطاکیه، بر ضرورت پایان دادن به اقدامات خشونت بار در سوریه و ایجاد صلح براساس توافق و گفت وگو درباره مسائل مورد اختلاف تأکید کرده بود.
الراعی در بیانیه اخیر خود از کشورهای همسایه سوریه نیز خواست برای کمک به صدها هزار آواره سوری با یکدیگر هماهنگی، و براساس امکاناتشان به آنها کمک کنند.
رهبر مارونی های لبنان همچنین بر تلاش برای جلوگیری از قاچاق سلاح به سوریه و عدم استفاده از خاک لبنان برای انتقال سلاح به این کشور و خودداری از تبدیل لبنان به محلی برای جنگ و گریز یا شلیک خمپاره و موشک به داخل سوریه تأکید کرد.
الراعی که بارها بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق گفتگو تأکید کرده است، از گروههای سیاسی لبنانی خواست با خودداری از سوء استفاده از آوارگان سوری در مسائل سیاسی و مذهبی، به حل بحران سوریه کمک کنند.
رهبر مارونی های لبنان با درخواست از گروههای لبنانی برای خودداری از کمک به طرفین بحران سوریه یا ضربه زدن به آنها، بر بی طرفی مسیحیان سوریه در حوادث کنونی تأکید کرد و گفت: مسیحیان سوریه طرفدار نظام سوریه نیستند، بلکه آنها از ثبات در این کشور حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها