عرب‌ها از رسیدن سلاح به فلسطینی‌ها درسوریه نگرانند

عرب‌ها از رسیدن سلاح به فلسطینی‌ها درسوریه نگرانند
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 20:40

جلوگیری از رسیدن کمک های تسلیحاتی به دست گروه های فلسطینی در سوریه یکی از نگرانی های مطرح شده در اجلاس اخیر سران عرب در پایتخت قطر بود.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه كويتي "القبس" نوشت: اجلاس سران عرب در دوحه، در دستيابي به نقشه راه براي حل و فصل موضوع سوريه و نجات اين كشور از جنگ داخلي، ناكام ماند.

این روزنامه به نقل از منابع بلندپايه در كشورهاي عربي تأکید کرد که بسياري از کشورهای شركت كننده در اين اجلاس، از شيوه اداره جلسه توسط قطر ابراز ناخرسندي كردند.

به گفته اين منابع " قطر به دنبال آن بود كه در كوتاه ترين زمان ممكن كنترل تصميم گيري جهان عرب را به دست گيرد؛ به همين منظور به ديگر كشورهاي شركت كننده اجازه مطرح كردن گزينه هاي جايگزين يا بررسي پيش نويس تصميمات را نداد؛  و در اقدامی شتابزده كرسي سوريه را به معاذ الخطيب رئيس ائتلاف مخالفان سوري سپرد.

اين منابع بلندپايه عربي تاكيد كردند؛ قطر در حمايت مسلحانه از گروه هاي مخالف نيز شتابزده عمل كرد، اما كشورهاي عربي در واكنشي گسترده به اين شتابزدگي قطر تاكيد كردند كه حمايت تسليحاتي، بايد با نظارت آمريكا و اروپا صورت گيرد؛ و هدف از آن بايد توانمندسازي مخالفان سوريه در تلاش براي اشغال دمشق باشد و بايد تضمين داده شود كه اين سلاح به دست گروه هاي تندرو ( مانند جبهه النصره ) و يا گروه هاي فلسطيني نرسد!.

26

پربیننده ترین خبرها