صالحی: روابط ایران و پاکستان رو به رشد است

صالحی: روابط ایران و پاکستان رو به رشد است
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1390 - 07:18

وزير امور خارجه کشورمان در مراسم روز ملي پاکستان گفت:‌ روابط جمهوري اسلامي ايران و کشور پاکستان مطلوب و رو به رشد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از ایرنا، 'علی اکبر صالحی' در این مراسم که چهارشنبه شب در اقامتگاه سفیر پاکستان در تهران برگزار شد، افزود: ‌روابط اقتصادی ایران و پاکستان سالانه به حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار می رسد.

 

'امان رشید' وزیر مختار و کاردار سفارت پاکستان در تهران نیز در این مراسم گفت : مردم مسلمان پاکستان در سال 1947 پس از 7 سال مبارزه به استقلال دست یافتند.

 

وی اظهار داشت :‌ امروز وزیر کشور پاکستان 'رحمان ملک' برای دیدار با احمدی نژاد به کردستان رفت تا با او دیدار کند و هدف این دیدار تداوم روند ارتباطات رو به گسترش ایران و پاکستان است.

 

وی گفت: ‌ وزیر کشور پاکستان در این دیدار با اشاره به وضعیت منطقه و ایجاد تنش توسط برخی از کشورها ، خواستار تقویت همکاری بین دو کشور شد.

 

امان رشید روابط فرهنگی دو کشور را تنگاتنگ و نزدیک دانست و از جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی مناطق سیل زده پاکستان و کمک به مردم این کشور تشکر و قدردانی کرد.

 

در مراسم جشن روز ملی و استقلال پاکستان ، تعدادی از سفرا، رایزنان فرهنگی و مطبوعاتی ،وابسته های نظامی برخی کشورها ، مقامات دانشگاهی ، مدیران و نویسندگان رسانه ها نیز حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها