کودتای نافرجام بازماندگان حزب بعث در عراق

کودتای نافرجام بازماندگان حزب بعث در عراق
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 11:01

منابع امنیتی عراق از افشای کودتایی خبر می دهند که با حمایت یک کشور عربی و تلاش سران حزب منحل بعث، از جمله عزت الدوری و معاونان وی طراحی شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای امنیتی عراقی توطئه‌ای را که از سوی سران حزب بعث به سرکردگی عزت الدوری برای کودتا در این کشور در استان بابل در جنوب بغداد طراحی شده بود، ناکام گذاشتند.

یک منبع امنیتی به شبکه خبری العالم گفت که این عملیات با بازداشت شش نفر از معاونان الدوری همراه شده و نیروهای امنیتی در این راستا مقررات منع آمد و شد در منطقه جرف الصخر ایجاد کردند تا بتوانند 12 تن از سران گارد ریاست جمهوری سابق عراق را بازداشت کنند.

این منبع امنیتی ادامه داد: این افراد متهم به همکاری با سازمان القاعده هستند و گروههای مسلح را به صورت پیشرفته ای آموزش می‌دادند تا زمینه را برای انجام کودتای نظامی در این کشور آماده کنند.

بر اساس این گزارش افراد فوق از کسانی هستند که در عملیات تروریستی علیه شهروندان دست داشته‌اند و از سوی یک کشور عربی - که وی از ذکر نام آن را خودداری کرد- مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گفتۀ منبع مذکور، نیروهای امنیتی بعد از بازداشت این افراد تدابیر امنیتی و مقررات منع آمد و شد را در ناحیه جرف الصخر تشدید کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها