نشست مطبوعاتی معاون وزیر امور خارجه در قاهره

نشست مطبوعاتی معاون وزیر امور خارجه در قاهره
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 13:51

العالم، قاهره - "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره از آمادگی همه جانبه ایران برای کمک به دولت مصر خبر داد.

"حسین امیر عبداللهیان" در حاشیه سفر به قاهره در کنفرانسی خبری با تأکید بر اینکه روابط ایران و مصر در حال گسترش است، فلسطین را قضیه محوری جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد که کشورهای عربی و مسلمان باید به قضیه فلسطین به طور جدی توجه کنند.
معاون وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به اینکه اوضاع سرزمین های اشغالی حاکی از وضعیت ناگوار رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: ایران به حمایت از محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی افتخار می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این که ایران از حل سیاسی بحران سوریه و اصلاحات در این کشور حمایت می کند، خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای برگزاری انتخابات در سوریه فراهم شود زیرا ملت سوریه خود سرنوشت شان را تعیین می کنند.
امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به نگرانی کشورمان درباره اوضاع بحرین، گفت: ایران و مصر درباره رویدادهای بحرین، یمن و سوریه دیدگاه مشترک دارند.
معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر مخالفت با دخالت خارجی در بحرین، یمن و سوریه گفت: ما به ضرورت اجرای اصلاحات در این سه کشور اعتقاد داریم.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اظهار تأسف از تلاش برخی برای کشاندن بحران سوریه به لبنان، گفت: در صورتی که بحران سوریه به سایر کشورها انتقال یابد، رژیم صهیونیستی از پیامدهای آن در امان نخواهد ماند.
امیر عبداللهیان بر تلاش بیگانگان برای تحریک اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: ایران از یک سو، به حزب الله به عنوان جنبشی شیعی کمک می کند و از سوی دیگر جنبش حماس سنّی را نیز مورد حمایت و کمک قرار می دهد.
معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه بر اعتقاد ایران به اصل حسن همجواری در تعامل با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تأکید و خاطرنشان کرد: دشمنان عامل اصلی ایجاد فتنه و اختلافات میان شیعیان و اهل سنت هستند.
امیرعبداللهیان با اشاره به اعتقاد ایران به وحدت جهان اسلام و نداشتن دیدگاه فرقه ای در مصر، خاطرنشان کرد: ایران، آماده کمک به دولت مصر در همه زمینه هاست و افزایش گردشگران ایرانی در مصر باعث بهبود وضعیت اقتصادی این کشور خواهد شد.

 

ادامه دارد...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها