معاون وزیر خارجه ایران تشریح کرد:

واگذاری کرسی سوریه به مخالفان، خطای راهبردی بود

واگذاری کرسی سوریه به مخالفان، خطای راهبردی بود
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 14:33

العالم، قاهره - حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقائی وزیر خارجه ایران، گفت: ایران طرحی را برای حل بحران سوریه پیشنهاد کرده است که بسیار شبیه طرح مصر است.

"حسین امیرعبداللهیان" در نشست خبری خود در قاهره، ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی را به شدت تکذیب کرد و گفت: ما با الاخضر الابراهیمی در خصوص حل مسالمت آمیز بحران سوریه به توافق رسیده ایم و ایران بر ضرورت انجام اصلاحات در سه کشور سوریه، بحرین و یمن تاکید دارد.
وی افزود : ایران از حل مسالمت آمیز بحران سوریه و اصلاحاتی که دولت دمشق انجام می دهد، حمایت می کند و باید زمینه و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در سوریه فراهم شود.
عبداللهیان ارسال اسلحه از ایران به سوریه را تکذیب کرد و گفت: سوریه نیازی به اسلحه ندارد، زیرا بخش عمده سلاح هایی را که از طریق مرزهای مشترک برای مخالفان ارسال شده، به غنیمت می گیرد. 
معاون وزیر خارجه، اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوری را اشتباه راهبردی توصیف کرد و گفت: ما مخالفت خود با اعطای کرسی سوریه به مخالفان را به نبیل العربی رئیس اتحادیه عرب ابلاغ کرده ایم.
عبداللهیان، گفت: اعطای کرسی سوریه به مخالفان و واگذاری سفارت سوریه در یکی از کشورهای عربی به آنان، هیچ ارزش سیاسی ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها