دبیرکل حزب اتحادیه سوسیالیست مغرب:

زنگ خطر برای دولت مغرب به صدا درآمد

زنگ خطر برای دولت مغرب به صدا درآمد
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 22:50

العالم - دبیرکل حزب اتحادیه سوسیالیست مغرب، تظاهرات روز گذشته کارگران و تشکل های کارگری را زنگ خطری برای دولت این کشور دانست.

خانم "نبیله منیب" در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تظاهرات دیروز یکشنبه در شهر رباط پایتخت این کشور به دعوت دو اتحادیه فدرالی و کنفدرالی دموکراتیک کارگری و حمایت احزاب دموکراتیک، چپگرا و ترقی خواه برگزارشد.
دبیرکل حزب اتحادیه سوسیالیست مغرب تصریح کرد: این تظاهرات به منظور به صدا در آوردن زنگ خطر برای دولت، برگزار شد زیرا حقوق قشر کارگر در مغرب به شدت نادیده گرفته می شود، پدیده بیکاری در حال گسترش است و فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می شود.
وی گفت: با وجود نابسامانی اوضاع معیشتی قشرهای مهمی از جامعه و کاهش شدید قدرت خرید مردم، دولت تدابیری غیر دموکراتیک و نامعقول از قبیل افزایش قیمت ها و کاهش حجم سرمایه گذاری را اتخاذ کرده است.
منیب هدف از تظاهرات روز یک شنبه را احقاق حقوق و حفظ کرامت انسانی مردم بویژه قشر کارگر این کشور توصیف کرد و گفت: دولت هیچ برنامه دقیقی برای حل بحران کشور ندارد.
وی افزود: ما دولت حزب عدالت و توسعه به ریاست بنکران را مسئول نتایج سیاست های دولت های سابق نمی دانیم اما مشکل این است که این دولت نیز راه و سیاست همان دولت ها را در پیش گرفته است.
دبیرکل حزب اتحادیه سوسیالیست مغرب گفت: برای حل بحران کنونی، دولت ابتدا باید به صدای مردم گوش فرا دهد زیرا در سایه دموکراسی واقعی، وقتی مردم قیام و اعتراض می کنند، دولت به ندای آنها پاسخ معقول می دهد و سیاست های خود را بازنگری می کند و دست به ابتکار می زند اما در کشور ما، دولت از فریاد معترضان به خشم می آید و بدترین توصیف ها را درباره تظاهرکنندگان به کار می برد.
وی در پایان گفت: مغرب نیازمند اصلاح واقعی نظام مالیاتی، نظام صندوق جبران خسارت و اصلاح ریشه ای ساختار نظام اداری، دستگاه قضایی، آموزش و دیگر بخش ها است.
Ma.18:39.1

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها