به منظور کنترل سینا و بازگرداندن سفیر مصر:

تیم اطلاعاتی اسرائیلی از قاهره دیدار کرد

تیم اطلاعاتی اسرائیلی از قاهره دیدار کرد
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 09:47

العالم- به رغم تنش در روابط مصر و رژیم صهیونیستی، یک هیات صهیونیستی به منظور بررسی وضعیت مرز سینا به مصر سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک هیات امنیتی از رژیم صهیونیستی در سفری چند ساعته با یک فروند هواپیمای اختصاصی از تل آویو راهی فرودگاه بین المللی قاهره شد و مورد استقبال نماینده سازمان اطلاعات جنگ مصر قرار گرفت.
یک منبع آگاه مصری که نامش فاش نشده، در این زمینه گفت: طرف اسراییلی درباره آخرین تحولات سینا و جلوگیری از تلاش برای نفوذ افراد و مواد غذایی به غزه با طرف مصری گفت وگو کرد.
رادیو رژیم صهیونیستی (ریشیت بیت) در این خصوص گزارش داد: اسراییل تماس گسترده ای با مقامات مصر به منظور بازگرداندن "عاطف سالم" سفیر مصر به اسراییل که پس از عملیات نظامی "ستون ابر" علیه غزه فراخوانده شد، برقرار نموده است.
این رادیو به نقل از منابع سیاسی در تل آویو، از پیشرفت در تلاش های جاری به منظور افتتاح مکان جدید سفارت اسراییل(رژیم صهیونیستی) در قاهره خبر داد.
بنا بر اعلام این رادیو، کمیته نظامی مشترک (صهیونیستی - مصری) به طور منظم با یکدیگر ملاقات کرده و همچنین کمیته مناطق صنعتی به نام کویز میان دو طرف فعال است.
یک منبع نظامی مصر در خصوص نتایج دیدار با این هیات صهیونیستی گفت: انهدام تونل های زیرزمینی مرز غزه از طریق سرازیر کردن آب در آن، بهترین شیوه به منظور جلوگیری از ارسال مایحتاج فلسطینی ها است.
به گفته منبع مصری، فناوری بهره برداری از آبهای زیرزمینی باعث می شود تا خاک استحکام خود را از دست داده و در آینده برای حفر تونل مناسب نباشد.
وی با تاکید بر همراهی مصر و رژیم صهیونیستی در انهدام تونل های فلسطینیان، افزود: نیروهای مسلح مصر و اسراییل از تصاویر ماهواره ای و دستگاه های بسیار پیشرفته به منظور کشف و انهدام تونل های جدید فلسطینیان استفاده می کنند و این طرح تا انهدام کامل تمام تونلهای موجود با نوار غزه که خطری برای امنیت ملی مصر است، ادامه خواهد یافت. 
این منبع مصری با اشاره به اینکه تاکنون در 74 تونل فلسطینیان در مرز غزه آب سرازیر شده، گفت: این اقدام در چارچوب برنامه سازمان مهندسی نیروهای مسلح مصر برای انهدام سایر تونل های فلسطینیان در نوار مرزی بین المللی رفح است که شمار آن 550 تا 800 تونل است.   
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها