سلاح های کرواسی در اختیار عناصر مسلح سوریه

سلاح های کرواسی در اختیار عناصر مسلح سوریه
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 14:53

منابع سوریه با تاکید بر ارسال سلاح های سنگین از سوی ترکیه برای عناصر مسلح سوریه، از رسیدن سلاح های ساخت کرواسی از جمله راکت انداز و موشک زمین به هوا بدست شورشیان این کشور از طریق اردن خبر می دهند.

دمشق (العالم) - خبرنگار شبکه العالم در دمشق در گزارشی تاکید می کند در ادامه تلاش برخی از طرف های منطقه ای و بین المللی برای افزایش بحران سوریه، شاهد ارسال مقادیر زیادی سلاح های ساخت کرواسی برای تجهیز گروه های شورشی مسلح در شهر درعا در جنوب سوریه هستیم.

مازن سلمو تصریح کرد این سلاح ها که با نظارت آمریکا از اردن وارد سوریه می شود، علاوه بر سلاح های سبک و نیمه سنگین، شامل راکت انداز و موشک زمین به هوا نیز می شود.

یکی از نظامیان سوری حاضر در صحنه نبرد در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: گروه های مسلح مجهز به انواع سلاح از جمله  سیستم ضد موشک و موشک ضدهوایی و همچنین تیربار سنگین هستند. وی از ضبط چندین دستگاه موشک انداز در سوریه خبر داد که از طریق کشورهای همسایه از جمله ترکیه، اردن و لبنان وارد این کشور می شوند.

تسلیح مخالفان مسلح سوریه درچارچوب طرح منطقه ای و بین المللی جهت توجیه گروه های مسلح در مناطق این کشور و انتشار آنها در برخی از روستاهای کوچک و بمنظور جدا کردن درعا از بقیه مناطق سوریه و کنترل این شهر مرزی با اردن صورت می گیرد در حالی که رژیم صهیونیستی ایجاد یک منطقه حائل را در سر می پروراند.

سرهنگ یحیی سلیمان، پژوهشگر نظامی و استراتژیک سوریه در این زمینه به شبکه العالم گفت: حضور عناصر مسلح در این منطقه را نفی نمی کنیم اما بررسی های نظامی بر عدم توانایی این عناصر برای اجرای هرگونه اقدامی تاکید می کند زیرا نیروهای نظامی سوریه در این منطقه حضور داشته و آمادگی بیرون راندن آنها و خنثی کردن همه تلاشهایشان را دارند.

با وجود سرازیر شدن انواع اسلحه و طرح انواع نقشه های نظامی برای زمین گیر کردن ارتش سوریه، یگان های نظامی حاضر در میادین نبرد علیه گروه های مسلح سوریه در مناطق جنوبی و شمالی این کشور، از پیروزی خود در صحنه نبرد خبر می دهند.

در همین راستا برخی از منابع از اجازه ترکیه برای وارد کردن سلاحهای سبک و موشک انداز از کشورهای حوزه بالکان به سوریه خبر می دهند؛ این سلاح ها با پول عربستان خریداری می شوند.
بر خلاف ارسال گسترده سلاح به سوریه و تلاش های سیاسی برخی از طرف های منطقه ای و بین المللی طرفدار معارضان مسلح، مردم سوریه خواستار بکارگیری راهکارهای سیاسی بعنوان تنها گزینه ممکن برای پایان دادن به بحران دو ساله در کشورشان هستند.

پربیننده ترین خبرها