استقبال نماینده مجلس سوریه از اظهارات معاذ الخطیب

استقبال نماینده مجلس سوریه از اظهارات معاذ الخطیب
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 15:27

دمشق (العالم)- نماینده مجلس سوریه، اظهارات معاذ خطیب رئیس ائتلاف به اصطلاح مخالفان حکومت سوریه مبنی بر اینکه، مردم سوریه خود باید سرنوشت بشار اسد را تعیین کنند، بیانگر تغییر دیدگاه الخطیب دانست و از آن استقبال کرد.

"فيصل عزوز" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم،  اظهار داشت: ما از زمان آغاز بحران سوریه بر این باوریم که فقط مردم سوریه باید درباره کشورشان تصمیم گیری کنند و هیچیک از طرف های خارجی حق اظهارنظر درمورد برکناری رئیس جمهوری این کشور را ندارند.

وی با اشاره به سخنان معاذالخطیب درخصوص تعیین سرنوشت سوریه از سوی مردم این کشور، افزود: به هرحال اظهارات الخطیب را باید صرفنظر از اهداف وی، نوعی رویکرد مثبت دانست.

نماینده مجلس سوریه ابراز امیدواری کرد که اظهارات سرکرده ائتلاف مخالفان حکومت سوریه، سرآغاز مرحله تعقل و حکمت جهت پایان بخشیدن به رنج های ملت این کشور باشد.

معاذ الخطیب در تازه ترین اظهارات خود، تعیین سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به دست خود ملت سوریه دانست و راه حل سیاسی درخصوص بحران سوریه را حل و فصل منطقی آن عنوان کرده است.

وی در یک گفت وگوی تلویزیونی، ضمن تاکید بر توطئه صورت گرفته علیه سوریه، هدف از چنین ترفندی را دخالت خارجی برای تقسیم کشورش برشمرد.

این موضع گیریها به دنبال اذعان بسیاری از گروه های مرتبط با بحران سوریه مبنی بر اینکه حل و فصل بحران سوریه تنها با گفت وگو و خواست ملت سوریه و آن هم پس از توقف قتل و کشتار و ویرانی ها ممکن شدنی است، صورت می گیرد.

بحران سوریه که وارد سومین سال خود شده موجب کشته شدن دهها هزار سوری و آواره گی صدها هزار شهروند این کشور شده است؛ بحرانی که فرماندهی آن با سردمداران ایالات متحده بوده و کشورهای قطر و عربستان تامین مالی آن را به عهده دارند و ترکیه نیز آموزش و لجستیک تروریست های در حال جنگ در سوریه را به عهده دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها