واكنش هاي متفاوت در قبال آزادي زندانیان سودانی

واكنش هاي متفاوت در قبال آزادي زندانیان سودانی
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 18:05

خارطوم (العالم) ـ در پی تصمیم رييس جمهور سودان دولت این کشور نيمه شب گذشته به طور رسمي 7 تن از مخالفان سياسي این کشور را آزاد كرد، اما آزادی این افراد واکنش های متفاوتی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از خارطوم، اين مخالفان كه از زندان فدرال سودان آزاد شدند، كساني بودند كه پيشتر سند موسوم به "عصر جديد" را در كامپالا پايتخت اوگاندا امضا كرده بودند. این افراد عبارتند از  دكتر يوسف الكوده، پروفسور محمد زين العابدين، دكتر عبدالرحيم علي و عبدالعزيز خالد، به همراه سه نفر از فعالان جوان.

این گزارش می افزاید: اين اقدام واكنش هايي در سطح داخلي سودان به ويژه در ميان احزاب سياسي مخالف این کشور ايجاد كرده، برخي از آن استقبال و آمادگي خود را براي گفت وگو با دولت براي بررسي بسياري از مسايل و مشكلات كشور اعلام كردند؛ اين در حالي است كه برخي ديگر نیز به اين اقدام با ديده ترديد نگريستند و خواستار اقدامات بيشتري شدند تا تضميني براي ورود به گفت وگوهاي ملي باشد.

در این گزارش آمده، احزابي كه به اين اقدام دولت سودان شك و ترديد دارند، بر اين باورند كه قوانين محدودکنندۀ آزاديها ممكن است در آينده نيز موجب بازداشت تعداد ديگري شود، از اين رو آنها خواهان لغو فوري اين قوانين شدند تا زمينه اي براي گفت وگو با دولت البشير باشد.

هنوز مشخص نيست كه مقامات سودان به آزادي اين 7 نفر اكتفا خواهد كرد و يا اين كه برخي ديگر از مخالفان طي امروز يا چند روز آينده آزاد خواهند شد، به ويژه در شرایطی كه البشير در سخنراني روز یکشنبه خود در پارلمان این کشور، از آزادي همه زندانيان سياسي خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها