سلفی های تونس، مدارس و ادارات را تعطیل کردند

سلفی های تونس، مدارس و ادارات را تعطیل کردند
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 22:36

ده ها نفر از سلفي هاي تندرو، امروز سه شنبه اداره هاي دولتي و مدارس متوسطه و دبيرستانها را در شهر الروحيه در استان سليانه واقع در شمال غرب تونس تعطيل كردند.

به گزارش شبكه خبري العالم به نقل از خبرگزاري تونس، سلفی های تندرو براي درخواست آزادي 4 سلفي كه پليس ماه گذشته آنها را در پي خشونت هاي شهر الروحيه بازداشت كرده بود، با تهديد و اجبار، كاركنان اداره هاي دولتي را به ترك محل كار خود وادار، و مدارس را تعطيل كردند، به گونه اي كه شهر در وضعيت غيرعادي و در حالت نگراني و هراس به سر مي برد.

به نوشتۀ خبرگزاري تونس، پس از آن كه نيروهاي امنيتي براي مراقبت و كنترل اوضاع از دور در اطراف شهر مستقر شدند، سلفي ها در مقابل مسجد جامع الروحيه تحصن كردند.

سلفي ها در 22 مارس گذشته در اعتراض به آنچه "تقصير و كوتاهي پليس در برخورد با شخصي كه به ساحت پروردگار اهانت كرده بود" ناميدند، به مركز پليس الروحيه حمله كردند و يك خودرو را آتش زدند و پليس نيز 4 تن از آنان را بازداشت كرد.

"لطفي بن جدو" وزير كشور جديد تونس پیش تر اعلام كرده بود كه مقابله با گسترش فعالياتهاي گروه هاي تندرو كه مي خواهند شيوه معيني از زندگي را بر جامعه تونس تحميل كنند، در رأس اولويت هاي اين وزارتخانه قرار دارد.

يادآور مي شود كه گروه غيردولتي بحران هاي بين المللي در گزارشي تحت عنوان "تونس؛ خشونتها و چالش هاي سلفي" تاكيد كرده بود كه تونس بايد در مقابل تهديد سلفي هاي جهادي، پاسخ هاي قانع كننده اجتماعي، ايديولوژيک و سياسي تدارك ببيند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها