جنگ اخوان المسلمین علیه رسانه ها تشدید می شود

جنگ اخوان المسلمین علیه رسانه ها تشدید می شود
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 17:13

جماعت اخوان المسلمین با تمام قوا و از طریق ماشین حکومت علیه طرف هایی که قصد مخدوش ساختن هیبتش را دارند، اعلام جنگ داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ستاد کل سرمایه گذاری و مناطق آزاد به شبکه سی.بی.سی هشدار داده در صورت عدم تعهد نسبت به ضوابط فعالیت در منطقه اطلاع رسانی آزاد، مجوزش را لغو خواهد نمود.
این موضوع پس از آن مطرح شد که ستاد مزبور برنامه باسم یوسف کمدین مصری را به خاطر توهین و تمسخر، خروج از این ضوابط به حساب آورد.  
اما هیات مدیره سی.بی.سی بر تعهدش نسبت به قوانین و موازین شرافت اطلاع رسانی و شروط پخش برنامه تاکید و اعلام کرد، اتهامات وارده در این زمینه از سوی اشخاص بوده و هنوز در دادگاه ثابت نشده است. 

محمد هانی مدیر این شبکه به روزنامه السفیر گفت: اگر قرار باشد این قاعده برای تمام روزنامه نگاران و نویسندگان اعمال شود، باید مجوز تمام مطبوعات و شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای لغو شود.
جالب آنکه بر اساس قانون، ستاد سرمایه گذاری هیچ حقی برای دخالت در محتوای برنامه شبکه های تلویزیونی نداشته بلکه باید بر اجرای مفاد قرارداد با آنها درباره پخش نکردن برنامه های تشویق کننده نفرت، تبعیض، سحر و جادو نظارت کند.

گفتنی است که باسم یوسف کمدین مصری دو روز پیش با سپردن وثیقه آزاد شد اما دولت اخوانی حاکم بر مصر تلاش دارد تا صدای رسانه های مخالف را به شدت سرکوب کرده و یک رادیو و تلویزیون کاملاً دولتی به وجود آورده و حتی سردبیرهای روزنامه ها را نیز خود تعیین کند.
لذا ستاد این بار به چماق دولت محمد مرسی رییس جمهور مصر برای پاسخ به انتقادات وزارت خارجه آمریکا از نحوه برخورد با باسم یوسف و سایر فعالان تبدیل شده است.  
جماعت اخوان المسلمین از طریق حزب آزادی و عدالت به عنوان بازوی سیاسی اش اعلام کرد که موضع آمریکا، مداخله آشکار در امور داخلی مصر است که سوال های زیادی درباره رویکردهای دولت آمریکا مطرح می سازد. 
احمد عارف سخنگوی جماعت به السفیر گفت: این دیدگاه تمام ملت مصر است، ما اجازه توهین به دین اسلام در شبکه های ماهواره ای تحت عنوان آزادی بیان و عقیده را نمی دهیم.  
این در حالی است که ریاست جمهوری مصر بر برکناری عبدالمجید محمود دادستان سابق و ابقای طلعت عبدالله به جای وی از سوی مرسی تاکید دارد.  
با این اوصاف به نظر می رسد بحران در مصر به زودی تمام نشود چون اخوان المسلمین تصمیم گرفته در دو جبهه تعقیب دست اندرکاران رسانه و شبکه های ماهواره ای منتقد رییس جمهور اخوانی و به چالش کشیدن قوه قضاییه بجنگد که این موضوع باعث خشم مردم از نظام مصر و نابودی تمام راه های منتهی به توافق و آرام سازی خواهد شد.

این اتفاقات در حالی روی می دهد که جماعت اخوان پیش از انقلاب  و پیش از آنکه به قدرت برسد از دخالت سازمان اطلاعات رژیم مبارک در امور رسانه ها و تهدید آنها به شدت انتقاد داشت و از آمریکا می خواست تا بر رژیم مبارک در این زمینه فشار وارد کند، اما اکنون که خود به قدرت رسیده، هشدارهای آمریکا را دخالت در امور داخلی مصر و اقدامات رسانه ها در انتقاد از مرسی را توهین به اسلام!! قلمداد می کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها