یک نماینده سابق مجلس مصر:

اخوان در مسموم کردن دانشجویان الازهر دست دارد

اخوان در مسموم کردن دانشجویان الازهر دست دارد
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 18:43

محمد ابوحامد نماینده سابق مجلس مصر و بنیانگذار حزب حیاه المصریین، جماعت اخوان المسلمین را به دست داشتن در مسموم شدن دانشجویان دانشگاه الازهر به منظور برکنارکردن احمد الطیب شیخ الازهر به خاطر مخالفتش با تصویب پیش نویس قانون اوراق قرضه اسلامی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وائل الابراشی کارشناس اطلاع رسانی مصر نیز با تایید این اتهام گفت: اخوان المسلمین وقتی مخالفت شیخ الازهر را دیدند، وی را متهم کردند که از بقایای رژیم سابق است. 
صدها دانشجو به تازگی بر اثر مصرف غذای آلوده دچار مسمومیت غذایی شدند که در نتیجه همکلاسی هایشان، راه مجتمع دانشگاهی النصر را در اعتراض به نبود پزشک و تاخیر در ارائه خدمات پزشکی بستند.
آنها سپس دفتر اصلی دانشگاه را مورد حمله قرار دادند و در نتیجه ریاست دانشگاه، تدابیری درباره مسئولان مجتمع اتخاذ کرد.     
دانشگاه الازهر با صدور بیانیه ای سوء استفاده سیاسی از این حادثه را محکوم و اعلام کرد: اسامه العبد رییس دانشگاه، پس از صدور حکم برکناری مسئولان، پرونده را برای تحقیق به دادستانی ارجاع داد.
شورای علی الازهر که اولین طرف رسمی تصمیم گیرنده درباره دانشگاه و شهرک آن می باشد، قرار است به ریاست الطیب موضوع مسمومیت بیش از 500 دانشجو را بررسی کرده و بیانیه ای درباره آن صادر نماید.
این در حالی است که دانشجویان الازهر با تحصن، خواستار برکناری العبد، معاونان وی و رییس شهرک دانشگاهی، همچنین تحقیق فوری درباره موضوع و مجازات مسئولان آن شدند.

این اتهام در حالی متوجه سران اخوان به خصوص عصام العریان نایب رئیس این جماعت می شود که آنها در تنگنای شدید قدرت طلبی در مصر قرار گرفته و به سرعت محبوبیت آنها در حال کاهش است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها