شورشیان 750 هزار بشکه نفت سوریه را دزدیدند

شورشیان 750 هزار بشکه نفت سوریه را دزدیدند
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 19:51

سلیمان العباس وزیر نفت سوریه می گوید خسارت وارده به بخش نفت سوریه ناشی از خروج شمار زیادی چاه نفت از سیطره دولت، معادل حدود 750 هزار بشکه نفت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی در گفت وگو با روزنامه دولتی الثوره سوریه افزود: این بخشی کوچک از زیان های وارده است که به خاطر آتش گرفتن 9 حلقه چاه نفت که سه چاه آن هنوز در آتش می سوزد، فاجعه ملی تلقی می شود. 
العباس ادامه داد: زیان های مزبور با توجه به ادامه حملات کورکورانه چند برابر شده و به سطحی می رسد که تولید از مخزن فقط پس از تعمیر خطوط و به کار گیری فناوری های پرهزینه نوین امکان پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تولید اختصاص یافته برای سرقت، سه برابر تولید با شرایط فنی کنونی است که به معنای غیر قابل استفاده بودن این چاهها در بلندمدت می باشد، یادآور شد: چاه الیمکن 105 از تاریخ 15/3/2013، چاه الجازیه 115 از تاریخ 29/3/2013 و چاه شمال شرق العمر 114 از همان تاریخ آتش گرفته است که حریق در آن ادامه دارد.
العباس گفت: خارج شدن این چاه ها از کنترل دولت نه فقط مصیبت اقتصادی است بلکه به خاطر آتش سوزی و آلوده شدن خاک و هوا خطری برای موجودات زنده در مناطق اطراف و منابع آب زیرزمینی و سطحی خواهد بود.  
وی افزود: استخراج نامنظم نفت و گاز نیز از جمله ضررهای غیرقابل جبران است که باعث کاهش این دو ماده در آینده خواهد شد. 
گزارش های رسانه ای حاکیست، نفت سرقت شده گاهی تا 10 برابر بهای کنونی در بازار بین المللی به فروش می رسد که سود هنگفتی نصیب قاچاقچیان و تجار ترک دارد که با اهالی منطقه و گروه های مسلح همکاری دارند و سازمان اطلاعات ترکیه با نظارت مستقیم خود آنها را هدایت می کند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها