سازو کار گفت و گو ها در بحرین باید بازنگری شود

سازو کار گفت و گو ها در بحرین باید بازنگری شود
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 12:03

العالم - سخنگوی جمعیت های مخالف بحرینی در گفتگوی وفاق ملی اعلام کرد : گفتگوها برای رسیدن به توافق ملی ، مستلزم بازبینی در زوایای مختلف گفتگو و موضوعات آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " سید جمیل كاظم" روز چهارشنبه بعد از پایان دهمین جلسه گفتگو که درآن مشاجره های لفظی میان طرف های گفتگو روی داد ، اظهار کرد: ما خواهان متوقف شدن گفتگو یا عقب نشینی از آن نیستیم ؛ اما می خواهیم که در هرگونه گفتگویی ، به زوایای مختلف آن توجه و از زوایای متعدد مورد بررسی قرار گیرد.

مشاجره های لفظی میان مخالفان بحرینی و نمایندگان رژیم آل خلیفه و دولت بحرین ، موجب شد که شرکت کنندگان به مدت حدود یک ساعت و نیم گفتگوها را برای استراحت متوقف کنند.

در زمان استراحت ، نیز مشاجره ها و جر و بحث های شخصی میان برخی از شرکت کنندگان در جلسه روی داد.

سید جمیل کاظم نیز به استفاده از الفاظ زشت وی توهین آمیز علیه " لطیفه القعود " نماینده دولت بحرین متهم شد.

جمیل كاظم در واکنش به فضای متشنج حاکم بر گفتگوهای دیروز میان طرف های مختلف بحرینی گفت " آنچه اتفاق افتاد ، مشاجره نبود ، بلکه نوعی تعرض بود ، این مساله قابل قبول نیست که هر کس در پای میز مذاکره بنشیند ، در هر سطح و جایگاهی که باشد ، اجازه داشته باشد به مردم و ارزش های آنان توهین کند.

وی ادامه داد " رویدادهای جلسه روز  چهارشنبه در واقع به معنای تثبیت وقایعی بود که طی 9 جلسه قبلی روی داد و همواره اینگونه گفته می شود که حاضران در میدان اللؤلؤة انقلابیون و خیانتکارانی بودند که فلان اقدامات را انجام دادند ، این درحالیست که ما اطلاعات زیادی در اختیار داریم ، مبنی براینکه متاسفانه نیروهای امنیتی که از دختران و پسران ما بازجویی می کردند ، در برخورد با آنان از زشت ترین الفاظ استفاده کردند که من دراین جا از بیان آن معذور هستم ".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها