کارشناس لبنانی می گوید:

منافع روسیه و چین، مانعی در برابر حمله به کره شمالی

منافع روسیه و چین، مانعی در برابر حمله به کره شمالی
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 19:19

بيروت ـ يك كارشناس سياسي لبنانی حمله آمريكا به كره شمالي را حماقت خواند و آگاهی واشنگتن از منافع راهبردي چين و روسيه در پیونگ یانگ را مانعی در برابر جنگ در شبه جزيره كره دانست.

"حسين رمال" به شبكه خبري العالم گفت: تهدیدات لفظی متقابل كره شمالي و آمريكا تازگي ندارد و آمريكا به خوبي مي داند تهديدات کره شمالی ابعاد مختلفي با خود به همراه دارد.

نويسنده و پژوهشگر سياسي لبنانی افزود: در قانون آمریکا آمده است که هرگونه حمله به نفربر، كشتي يا پايگاه هاي نظامي آمريكايي در خارج از این كشور، همانند حمله مستقيم به سرزمین آمريكا است؛ در چنين شرايطي درگير شدن آمريكا در جنگ علیه كره شمالي آسان نخواهد بود و پيامدهاي بزرگي براي آمريكا خواهد داشت.

وی ادامه داد: آمريكا بسيار خسته و فرسوده از عراق بيرون آمد و تلاش كرد تا از افغانستان عقب نشيني كند؛ در این حالت تهديدهای کره شمالی بازتابي وسیع در سطح راهبردي برای آمريكا خواهد داشت، به خصوص این که اکنون در منطقه ده ها پايگاه آمريكايي وجود دارد.

رمال تصريح كرد: روسيه و چين در مقابل حوادث كره شمالي سكوت نخواهند كرد، زیرا حمله به این کشور پیامدهای راهبردي در منطقه کره شمالی خواهد داشت؛ از سوی دیگر سامانه موشكي کره شمالی که ممکن است بیش از 3 تا 7 هزار كيلومتر بعد داشته باشد را هم نباید فراموش کرد.

كارشناس سياسي لبنانی اظهار داشت: تهديدهاي متقابل ميان آمريكا و كره شمالي در روزهاي اخير به شدت افزایش یافته است، اما جنگ مساله اي نيست كه در نتيجۀ سخنان و اظهارات روي دهد، در عین حال كره شمالي مي تواند خطرهایي براي پايگاه هاي آمريكايي در منطقه ایجاد کند.

وي عمليات نظامي آمریکا علیه كره شمالي را به دليل پيامدهاي آن، "حماقت" دانست و تاکید کرد: آمريكا به خوبي مي داند كه بازي دو كره به دلیل وابستگی هر یک به اردوگاهی مختلف، بسيار بزرگ است و روسیه و چين با كره شمالي منافع راهبردي مشترک دارند.

حسین رمال با اشاره به اين كه كره شمالي مي خواهد در صورت حمله آمریکا چين و روسيه را به جنگ بكشاند، گفت: در حال حاضر مفاهيم سیاسی بين المللي به نوعی "وارونه" شده است، به طوري كه قوانين و معاهدات بين المللي نمي تواند مانع تحولات ميان كشورها باشد.

11:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها