تحلیلگر سیاسی سوری:

خدمت به آمریکا مایه ننگ اتحادیه عرب است

خدمت به آمریکا مایه ننگ اتحادیه عرب است
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 20:41

دمشق، العالم ـ تحليلگر سياسي سوري، نقش اتحادیه عرب در خدمت به منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه را ننگین توصیف کرد و گفت: اتحادیه عرب دیگر مشروعیتی ندارد.

"ملاذ مقداد" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: اتحاديه عرب دو بند اصلي منشور خود را كه بر حاكميت ملي كشورهای عربی تاكيد مي كند، زيرپا گذاشته و با به تعليق درآوردن عضويت سوريه قوانين خود را نقض كرده است، از این رو اتحاديه عرب ديگر قادر به میانجیگری در مسائل داخلی نیست و کارآمدي خود را از دست داده است.

تحلیلگر سیاسی سوری، افزود: اتحاديه عرب از مدت ها قبل به عاملي براي تجزیه كشورهاي عربي و توسعۀ سياست هاي آمريكا در منطقه بدل شده بود و در آخرين نشست، این اتحاديه رسما به نماينده دولت آمريكا و رژيم صهیونیستی تبدیل شد.

مقداد خاطرنشان كرد: مهمترين مساله در اتحاديه عرب و نشست هاي آن مساله فلسطين بوده است؛ اما اينك عنوان "نبرد اعراب و اسراييل" کنار رفته و "صلح عربی اسراييلی" جاي آن را گرفته است و مساله فلسطين برای این اتحادیه در آخرين اولويت قرار دارد.

وی هدف سیاست های اتحادیه عرب را فروپاشی گروه هاي ملي و مقاومت فلسطین دانست تا اسراييل و آمريكا فرصت اعلام دولت يهودی را در منطقه فراهم کنند.

مقداد از "فروپاشي" اتحاديه عرب اظهار تاسف كرد و باقي ماندن اين اتحاديه به عنوان نماينده آمريكا را مایه ننگ دانست.

این در حالی است که بشار اسد رييس جمهور سوريه در گفتگو با شبكه تركي "اولوسال" و نيز روزنامه تركي "ايدن ليك" اظهار داشت: اتحاديه عرب پس از به تعليق درآوردن عضويت سوريه و دادن كرسي این کشور به مخالفان سوری، مشروعیت خود را از دست داده است و باید به فکر کسب مشروعیت دوباره باشد. 

اسد تاکید کرد: اتحاديه عرب نماينده حکومت های عربي است و نه نماینده مردم؛ اين اتحاديه نمي تواند مشروعيتي ببخشد و يا مشروعيت كشوري را سلب كند، مشروعيت هیچ کشوری را نهادها، مقامات خارجی و كشورهاي ديگر تعیین نمي كنند.

پربیننده ترین خبرها