تشییع باشکوه سه شهید فلسطینی در کرانه باختری

تشییع باشکوه سه شهید فلسطینی در کرانه باختری
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 20:55

در سومين روز از دور جدید درگیری فلسطینیان با نيروهاي رژيم اشغالگر، هزاران نفر از شهروندان فلسطيني امروز پنجشنبه در مراسم تشييع پيكر سه تن از شهداي الخليل و طولكرم مشاركت كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه العالم، منابع فلسطيني تاكيد كردند كه هزاران شهروند در مراسم تشييع پيكر شهيد اسير "ميسره ابوحمديه" مشاركت كردند. شركت كنندگان در كارواني از نظاميان از بيمارستان الاهلي به سمت مسجدي در جنوب شهر حركت كردند تا در آنجا بر پيكر اين شهيد نماز اقامه كنند.

صدها نفر در هنگام عبور دسته تشييع كنندگان، در طول خيابان "عين ساره" در مركز شهر براي اخرين وداع با اين شهيد فلسطيني صف كشيده بودند و ابوحمدیه سرانجام در مقبره الشهدا در حومه شهر به خاك سپرده شد.

در پی این مراسم، درگيري در چند منطقه در الخليل از سرگرفته شد كه شديدترين آنها در خيابان طارق بن زياد در جنوب شهر رخ داد كه نيروهاي رژيم اشغالگر تعدادي از دانش آموزان مدارس این منطقه را به بهانه پرتاب سنگ دستگير كرده بودند.

همچنين اردوگاه "العروب" شاهد درگيريهايي ميان جوانان و نيروهاي رژيم اشغالگر بود. جوانان شيشه و سنگ به سمت سربازان اسراييلي پرتاب مي كردند و آنها در مقابل اقدام به شليك گلوله و گاز اشك آور كردند كه بر اثر آن چند تن از شهروندان مصدوم شدند.

در طولكرم نیز مراسم تشييع پيكر شهيدان "ناجي عبدالسلام بلبيسي" و "عامر ابراهيم ناجي" در كارواني از نظاميان از بيمارستان شهيد ثابت ثابت تا زادگاه آنها در شهر عنبتا آغاز شد.

پيكر دو شهيد به خانه هاي آنها انتقال داده شد تا خانواده ها آخرين وداع را به فرزندانشان انجم دهند، سپس تشييع كنندگان در مسجد قديمی عنبتا نماز را بر پيكر شهيدان اقامه كردند و پس از آن آنها را در قبرستان شمالي شهر عنبتا به خاك سپردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها