مخالف سوری:

"مناطق حائل" در سوریه، نشانۀ شکست تروریست‌هاست

پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 23:10

یک مخالف سوری از سرایت خشونت های سوریه به کشورهای همسایه مانند اردن، لبنان و عراق خبر داد و گفت: تلاش برای ایجاد مناطق حائل در شمال و جنوب سوریه نشانۀ ناکامی تروریست ها در فراهم کردن زمینه دخالت نظامی خارجی و ایجاد منطقه پرواز ممنوع است.

به گزارش شبکه خبری العالم، حسن عبدالعظیم هماهنگ کننده تشکّل ملی گروه های تحول خواه دموکراتیک امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد: تداوم درگیری ها، دخالت نظامی خارجی، ایجاد مناطق حائل و منطقه پرواز ممنوع به نفع ملت سوریه نیست. 
عبدالعظیم با درخواست از نظام و مخالفان مسلح سوریه برای متوقف کردن خشونت ها گفت: گروه های مسلح از جمله گروه های افراطی مانند جبهه النصره و القاعده که از کشورهای منطقه و شمال آفریقا وارد سوریه شده اند، باید از خشونت روزافزون دست بردارند.
عبدالعظیم به تهدید عبدالله النسور نخست وزیر اردن مبنی بر مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به امور پناهندگان سوری مقیم شمال اردن اشاره کرد و افزود: النسور برای هشدار درباره تأثیر خشونتهای سوریه در کشورش و نشان دادن عدم دخالت دولت خود در تحولات سوریه، تهدید به مراجعه به شورای امنیت کرده است و این در حالی است که اردن تحت فشارهای آمریکا، غرب و اسرائیل قرار دارد.
عبدالعظیم افزود: اردن و لبنان باید از دخالت در سوریه امتناع کنند و برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور تلاش نمایند.  
این مخالف سوری ادامه داد: آمریکا متحد استراتژیک اسرائیل است و بر کشورهای همسایه سوریه از جمله اردن سیطره دارد و برای نفوذ در لبنان هم تلاش بسیار کرد، ولی به علت وجود مقاومت شکست خورد، ولی از زمان تشکیل اسرائیل تا امروز، نفوذ آمریکا در اردن واضح و آشکار است.
عبدالعظیم تصریح کرد: دخالت نظامی یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه به علت موقعیت ژئوپلتیک این کشور باعث وقوع جنگ منطقه ای می شود که این جنگ هم برای کشورهای همسایه و هم برای اسرائیل خطرناک است و آمریکا و کشورهای غربی موافق وقوع چنین جنگی نیستند.
یادآور می شود، عبدالله النسور نخست وزیر اردن از تصمیم دولت متبوعش برای اعلام شمال این کشور به عنوان منطقه آسیب دیده خبر داده و گفته که احتمالاً به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد تا از جامعه جهانی بخواهد به اردن در رسیدگی به امور پناهندگان سوری کمک کنند.

4/4- tok

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها