دعوت آمریکا از بحرین برای رعایت حقوق بشر

دعوت آمریکا از بحرین برای رعایت حقوق بشر
جمعه 16 فروردين 1392 - 12:28

آمریکا از مسئولان بحرینی خواست به گفت وگوها با گروه‌های مخالف در این کشور ادامه داده و به حقوق بشر و آزادی دین احترام بگذارند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، "رشاد حسین" نماینده دولت آمریکا در سازمان همکاری اسلامی هفته گذشته در منامه با مسئولان ارشد دولت بحرین، فعالان مدنی و رهبران گروه‌های سیاسی  دیدار و گفت و گو کرده است.
بر اساس این بیانیه، رشاد حسین در این دیدارها تأکید کرده است که آمریکا خواستار وحدت بحرین، و انجام تغییرات از طریق گفت گوهای کنونی است. وی همچنین درباره ضرورت توقف خشونتها، احترام به حقوق بشر، و آزادی دینی همه بحرینی‌ها تأکید کرده است.
اذعان آمریکا به وجود خشونت در بحرین و نقض حقوق بشر و حقوق شهروندان این کشور به دست رژیم آل‌خلیفه در حالی است که بیش از 2 سال از خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین می‌گذرد و سرکوب خشونت آمیز مردم و فعالان با کمک نظامیان اشغالگر سعودی همچنان ادامه دارد.
وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه به کشتار شهروندان بحرینی به دست نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز، استفاده از سلاح‌های ممنوع ضد شهروندان و بازداشت و شکنجه فعالان اشاره‌ای نکرده است.
مواضع ضعیف و دیرهنگام دولت آمریکا درباره ضرورت "رعایت حقوق بشر" در بحرین - پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا-  در حالی مطرح می‌شود که این کشور با همراهی هم پیمانان منطقه‌ای خود به ویژه قطر، ترکیه و عربستان همچنان از گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه برای براندازی نظام این کشور حمایت می‌کنند و علاوه بر ارایه کمکهای مالی و تسلیحاتی و لجستیکی، به آنها در زمینه اطلاعاتی و آموزشی کمک می‌کنند. مسأله‌ای که تا کنون به کشته و یا آواره شدن هزاران نفر از مردم این کشور منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها