شورشیان به کارخانه داروسازی هم رحم نکردند

شورشیان به کارخانه داروسازی هم رحم نکردند
جمعه 16 فروردين 1392 - 17:26

العالم - شورشیان موسوم به "ارتش آزاد " سوریه با شلیک خمپاره به کارخانه داروسازی "تامیکو" در منطقه الملیحه واقع در غوطه شرقی در استان ریف دمشق، قسمتی از تاسیسات آن را ویران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تروریست ها ابتدا توانستند یکی از ساختمان های این کارخانه را به اشغال خود درآورند اما نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از ساعاتی تروریست ها را از این ساختمان بیرون کنند.

 پایگاه الحقیقه سوریه به نقل از یک شاهد عینی در این خصوص گزارش داد: من از پشت بام خانه خود در محلی مشرف به این کارخانه، ابتدا شاهد شلیک 25 گلوله خمپاره از سوی نیروهای موسوم به ارتش آزاد به تاسیسات این کارخانه بودم و پس از آن مشاهده کردم که تروریست ها به این کارخانه یورش بردند.

وی با اشاره به این که تروریست ها پیش از این هم (در ماه ژانویه) به این کارخانه حمله کرده و طی آن بخش بزرگی از تاسیسات مربوط به بخش تولید داروهای ضد تب و التهاب آن را از بین بردند، افزود: تروریست ها از شب گذشته سعی در سیطره بر کارخانه داروسازی و ویران کردن تمام تاسیسات آن را داشتند که ارتش سوریه جلوی اقدام آنها را گرفت. 

این کارخانه دارو سازی متعلق به بخش دولتی است که یک چهارم از نیازهای دارویی سوریه را تامین می کرد.

 پیش از شروع بحران سوریه (25 ماه پیش)، این کشور بیش از 95 درصد از نیاز دارویی خود را در داخل کشور تولید و مازاد آن را به بیش از 20 کشور جهان صادر می کرد.
حمله به کارخانه های داروسازی دولتی و خصوصی جزء برنامه های ثابت تروریست ها می باشد که یک طرح اسرائیلی-آمریکایی-وهابی را به منظور نابودسازی تاسیسات زیربنایی سوریه در دست اجرا دارند.
تروریست ها سال گذشته نیز کارخانه های متعلق به شرکت لبنی اوپری سوریه را تخریب و خودروهای حمل فرآورده های این کارخانه را برای حمل و نقل اسلحه و اعضای خود به کار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها