تشدید اختلافات میان مصر و امارات

تشدید اختلافات میان مصر و امارات
جمعه 16 فروردين 1392 - 18:27

همزمان با صدور بیانیه سازمان های حقوقی درباره محاکمه گروه وابسته به اخوان در امارت با فراخوانی کاردار این کشور در قاهره، سبب مطرح شدن سئوالاتی درباره ارتباط این همزمانی و همچنین عوامل و اهداف پشت پرده این گروهک شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع در قاهره گفتند که دفتر ارشاد اخوان المسلمین جلسه‌ای برای تعیین رویکرد رسانه‌ای جهت واکنش علیه امارات به سبب بازداشت اعضای یک گروهک اخوانی مصری برگزار کرد.
روزنامه العرب چاپ لندن که نزدیک به دولت امارات است با انتشار این گزارش نوشت: اخوان‌المسلمین از روابط گسترده‌ای با سازمان‌های غربی برخوردار است که قدمت آن به زمان قرار داشتن در مقام اوپوزیسیون بر می‌گردد اما این پس از رسیدن به قدرت نیز این روابط را حفظ کرده و از آن در جهت منافع خود بهره می‌برد.
امارات متحده عربی و مصر پس از دستگیری گروهی از اعضای اخوان المسلمین در این کشور دچار اختلافات شدید شدند و تلاش‌ها برای حل و فصل این اختلافات تاکنون راه به جایی نبرده است.
در این میان شماری از سازمان‌ها درباره شرایط بازداشت و محاکمه یک تیم از اخوان المسلمین که گفته می‌شود درصدد تغییر نظام در امارات بوده است، بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه از مردم خواسته شده است در جلسه محاکمه حاضر شوند این در حالی است که امارات ادعا می‌کند که جلسه محاکمه در فضایی شفاف و با حضور خانواده‌های متهمان و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.
در این بیانیه همچنین درباره شرایط بازداشت متهمان و شیوه بازجویی و ضبط اعترافات آنان ابراز نگرانی شده است.
صدور این بیانیه از سوی سازمان‌های حقوقی، با فراخوانی کاردار سفارت امارات در قاهره از سوی وزارت خارجه مصر همزمان شد. موضوع این فراخوانی "ابلاغ درخواست دولت مصر از امارات در خصوص مصری‌هایی است که ابوظبی سه ماه پیش به اتهاماتی امنیتی بازداشت کرده است".
گزارش‌ها از قاهره حاکی است که پرونده مربوط به گروه مصری در امارات، نگرانی اخوان المسلمین مصر را برانگیخته است و علت آن، به مطالب این پرونده و جزییات مربوط به به کارگیری نیروهای اخوانی توسط اخوان المسلمین مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد ناشی از دخالت مستقیم دفتر ارشاد اخوان در ارسال اعضای خود به امارات برای تغییر نظام در این کشور بوده باشد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها