ژنرال عاموس گلعاد سفیر جدید اسرائیل در ترکیه

ژنرال عاموس گلعاد سفیر جدید اسرائیل در ترکیه
جمعه 16 فروردين 1392 - 18:47

رژیم صهیونیستی به تازگی سعی در تعیین ژنرال "عاموس گلعاد" رئیس دایره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ این رژیم به عنوان سفیر خود در ترکیه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع عبری زبان، انتظار می رود که گلعاد به زودی کرسی ریاست دایره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ را ترک کند و به احتمال زیاد "یوسی کوپر فاسر" رئیس دایره اطلاعات نظامی که از نزدیکان "موشه یالون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شمار می رود، این سمت را بر عهده خواهد گرفت.
اما وزارت خارجه دولت عبری با این مساله مخالفت کرده و خاطر نشان شده است که با توجه به اینکه گلعاد یکی از مقامات صهیونیستی عامل اتخاذ سیاست محاصره و فشار علیه باریکه غزه بوده است، تعیین وی به عنوان سفیر این رژیم در ترکیه کار اشتباهی است.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین در همین رابطه تاکید کرد که این تلاش‌ها برای تعیین سفیر جدید "اسرائیل" در ترکیه پس از آن آغاز شده است که طرف صهیونیستی با تسلیم در مقابل شروط طرف ترک، رسماً به خاطر حمله ارتش عبری به کشتی ماوی مرمره ترکیه در ماه مه سال 2010 از آنکارا معذرت خواهی کرد و اکنون سعی در گسترش روابط خود با دولت ترکیه را دارد.
گفتنی است یکی از شروط ترکیه برای عادی سازی روابط با تل‌آویو لغو محاصره باریکه غزه بود که این رژیم تن به آن نداد و کارشناسان بر این باورند که مقاومت دولت، ملت و ارتش سوریه باعث شده تا طرفین بر همکاری‌های خود بیفزایند.

پربیننده ترین خبرها