با اعلام بی اعتمادی به نیروهای یونیفیل در لبنان:

صهیونیست ها باز هم به فکر جنگی دیگر هستند

صهیونیست ها باز هم به فکر جنگی دیگر هستند
جمعه 16 فروردين 1392 - 19:00

مشاور نخست وزیر رژیم اسرائیل در امنیت ملی، نیروهای یونیفل در لبنان را به انجام ندادن وظایف خود در اجرای قطعنامه 1701 و نظارت بر سلاح حزب الله متهم و ادعا کرد که این مساله سبب شد حزب الله دارای زرادخانه موشکی عظیمی شود و به سازمانی قدرتمندتر و پیشرفته تر از آن چه که در جنگ 33 روزه بود، تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یعقوب عمیدرور" گفت: اسرائیل حق دارد به دفاع از امنیت خود بپردازد و به طرف های بین المللی اعتماد نداشته باشد.

عمیدرور توانایی حزب الله در تشکیل زرادخانه عظیم موشکی را به مثابه شکستی برای نیروهای بین المللی دانست و تاکید کرد: نیروهای یونیفل قادر به متوقف کردن حزب الله و مصادره سلاح های این حزب نیستند اما می توانند درباره اوضاع این حزب گزارش دهند، اما این کار را نکردند.

عمیدرور که در دانشگاه تل آویو سخن می گفت، خاطر نشان کرد: حزب الله از پشتیبانی ایران و سوریه برخوردار است و همچنان در حال تجهیز زرادخانه نظامی خود است که حاوی بیش از 60 هزار موشک است.

این اظهارات عمیدرور با خبر تمرین ارتش اسرائیل برای حمله به لبنان همزمان شد. تمرین ارتش این رژیم، عملیات گسترده و متراکم انفجاری بر ضد پایگاه های حزب الله و سکوهای پرتاب موشک و انبار مهمات این حزب را نیز شامل می شود. بر اساس این نقشه، شمار بسیار زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل وارد جنوب می شوند و همزمان با ورود این نیروها، بانک اهداف تعیین شده از سوی ارتش اسرائیل مورد حمله قرار خواهد گرفت و حمله ای گسترده و سریع انجام تا امکان پایان دادن به جنگ در چند روز معدود وجود داشته باشد.
ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می کند که تجهیزات پیشرفته ای در اختیار دارد که قادر است منطقه را پیش از ورود نیروها شناسایی کند و این تجهیزات، به ارتش اسرائیل برای اجرای عملیات انفجاری و تصرف انبارهای زیرزمینی کمک خواهد کرد.

"ساهر اورجیل" افسر واحد مهندسی فرماندهی منطقه نظامی شمال گفت: تمرین نیروهای ارتش اسرائیل در خصوص حمله به لبنان، تفاوت های بنیادین با نقشه های سابق دارد، اما این تفاوت در گستردگی و مدت آن نیست بلکه در اهداف نقشه است.

گفتنی است این سخنان مقامات نظامی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از آنکه نشانه قدرت آنها باشد، ناشی از ترس آنها از توانایی مقاومت در هدف نابودی زیرساخت های این رژیم در هر جنگ احتمالی است، اقدامی که به مدد موشک های قدرتمند و نقطه زن مقاومت لبنان شکل خواهد گرفت و ارتش رژیم صهیونیستی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها