اسد پیامدهای تجزیه سوریه را تشریح کرد

اسد پیامدهای تجزیه سوریه را تشریح کرد
شنبه 17 فروردين 1392 - 07:32

رئیس جمهور سوریه درباره پیامدهای تجزیه این کشور برای منطقه هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "بشار اسد" هشدار داد، تجزیه سوریه منطقه را به سوی بی‌ثباتی می‌کشد و این‌بی ثباتی سال‌ها و حتی ده‌ها سال طول خواهد کشید.
بشار اسد در مصاحبه با شبکه "اولوصال" و روزنامه "ایدنلیک" ترکیه گفت: همگان می دانند در صورتی‌که بحران سوریه به مرحله تجزیه یا سلطه گروه‌های تروریستی برسد، این وضع نخست به صورت مستقیم به کشورهای همسایه و پس از آن به کشورهای دورتر در خاورمیانه منتقل خواهد شد.
وی افزود: کسانی که دنبال به آتش کشیدن اوضاع سوریه هستند، نخستین کسانی هستند که بهای آن را خواهند پرداخت.
رئیس جمهور سوریه در پاسخ به شایعه‌ها مبنی بر محل زندگیش، اظهار داشت: من اینجا مقابل شما و روی زمین هستم و نه در پناهگاه؛ هدف از انتشار این شایعه‌ها تأثیرگذاری بر روحیه ملت سوریه است .. من نه در ناو روسی زندگی می کنم و نه در ایران؛ من در سوریه هستم، در همان جایی که همیشه در آن زندگی کرده‌ام.
بشار اسد ادامه داد؛ جنگ در سوریه یک جنگ داخلی نیست، بلکه جنگی خارجی ضد سوریه است که با نقشه منطقه‌ ارتباط دارد.
اسد با اشاره به مخالفت سوریه با اقدامات جنایتکارانه، خاطرنشان کرد: دولت ترکیه به صورت مستقیم در قتل مردم سوریه دست دارد؛ ملت ترکیه دوست هستند؛ ولی اردوغان به دنبال ایجاد درگیری بین ملتها است تا مقداری از حمایتهایی را که از دست داده بازیابد.
بشار اسد اظهار داشت: سوریه به دلایل اصولی در این تله نخواهد افتاد زیرا منافع ما در گرو دوستی با ملت ترکیه است .. جنگ بین دو ملت به نفع ما نیست و مسأله را پیچیده می‌کند.
وی تأکید کرد: دمشق طی 10 سال گذشته تلاش کرد تا گذشته بد اعراب و ترکها را پاک کند، ولی اردوغان به دنبال بازگرداندن این تاریخ است.

پربیننده ترین خبرها