دور سوم مذاکرات ایران و5+1 آغاز شد

شنبه 17 فروردين 1392 - 10:32

شبکه العالم از آغاز دور سوم مذاکرات ایران و 5+1 در قزاقستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دور سوم مذاکرات صبح امروز پس از دیدار دوجانبه دکتر "سعید جلیلی" دبیرشورای عالی امنیت ملی و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در "آلماتی" آغاز شد.

"علی باقری" معاون دکتر جلیلی نیز پس از این دیدار دوجانبه، با "ژاک اودیبر" نماینده هیئت فرانسوی دیدار و گفت و گو کرد.

جلیلی دیروز پیشنهادهای مشخص ایران برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌ها با 1+5 را ارائه کرد.

باقری دیشب پس از پایان روز نخست مذاکرات، گفت: برای شکل گیری گفتگوهای جامع بین ایران و شش کشور، برنامه عملیاتی ارائه شد که دربرگیرنده پیشنهادهای مشخص و راهگشایی برای حرکت گفتگوها به سمت جلو بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این برنامه عملیاتی پیشنهادهای خود را به گونه ای تنظیم کرده که گام های متقابل به صورت هم جنس، متقابل و هم وزن برداشته شوند. ایران تاکید کرد که این گام های اعتمادساز به عنوان بخشی از راه حل جامع موضوع دیده و نگریسته شود تا ما را به هدف نزدیک کند. این گام ها بخشی جدا و در کنار راه حل جامع نیست و نباید اینگونه تلقی شود.
باقری در تشریح مذاکرات دیروز خاطرنشان کرد: در جلسه صبح دکتر جلیلی به صورت مشروح ابعاد این طرح عملیاتی را توضیح دادند. و در جلسه عصر نیز نمایندگان شش کشور سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند که دکتر جلیلی به تفصیل به همه ابهام ها پاسخ دادند و فرصتی شد که ابعاد و زوایای بیشتری از پیشنهادهای ایران برای همه توضیح داده و بیشتر تبیین شود.
وی افزود: در حاشیه این اجلاس دیدارهایی بین اعضای هیئت ایرانی و برخی از نمایندگان شش کشور برگزار شد.

باقری اظهار امیدواری کرد که طرف مقابل نسبت به این پیشنهادها برخوردی سازنده داشته باشد، تا نتایج ملموسی حاصل شود.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها