برای ایرانی‌ها حرام است ولی برای صهیونیستها حلال!

برای ایرانی‌ها حرام است ولی برای صهیونیستها حلال!
شنبه 17 فروردين 1392 - 15:03

نویسنده و پژوهشگر مصری از ادعاهای مطرح شده از سوی برخی جریانها در این کشور برای جلوگیری از سفر گردشگران ایرانی به مصر و ارتقای روابط دو کشور، و در عین حال ادامه سفر صهیونیست‌ها به مصر انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "وائل قندیل" امروز (شنبه) در مطلبی در روزنامه "الشروق" تحت عنوان «چرا براي ايران حرام است... براي صهيونيست ها حلال؟» نوشت: ايران یکی از کشورهای مجاور است ولی رژیم "اسرائيل" دشمن ما است كه سرزمين‌هاي عربی را اشغال كرده و انسان‌ها را مي‌كشد؛ ما در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه امور بديهي و مسلم ناديده گرفته مي‌شود و توهم‌هايي به وجود مي‌آيد كه با آنها به عنوان واقعيت برخورد مي‌شود.
قندیل به مخالفتهای مطرح شده از سوی برخی طرفها در مصر با سفر گردشگران ايراني اشاره كرد و افزود: برخي سعي دارند اين موضوع را تهاجم "فارسي شيعي" براي استعمار سياسي و مذهبي مصر جلوه دهند .. گويا قصد داريم كشور جديدي روي نقشه پيدا كنيم كه نام آن ايران است و انگار در گذشته بين ما و ايران روابط سياسي و فرهنگي وجود نداشته است.!!
وی ادامه داد: برخي سعي دارند به جاي صهيونيست‌هاي اشغالگر و قاتل؛ گردشگران ايراني و مسلماني را كه به مصر آمده‌اند دشمن جلوه دهند .. صهيونيست ها بايد خوشحال باشند، زیرا كساني كه اواخر سال 2011 به راديو رژیم صهیونیستی گفتند كه از گردشگران صهيونيست استقبال مي‌كنند همان كساني هستند كه اكنون نبرد عليه گردشگراني را رهبري مي كنند كه از يك كشور اسلامي هر چند با مذهبي متفاوت مي‌آيند.
وائل قندیل تأکید کرد: در دسامبر سال 2011 در پي گفت وگوي سخنگوي حزب سلفي النور با راديو "اسرائیل" جنجالي به پا شد تا جايي كه وي در اين گفت وگو سخنان نرمي درباره احترام گذاشتن به پيمان‌ها و استقبال از همه گردشگران جهان در مصر، از جمله گردشگران صهیونیست به زبان آورده بود.
این نویسنده مصری اظهار داشت: در مقابل اين سخنان انعطاف آمیز، آشكارا مواضع تندي در قبال استقبال از گردشگران ايراني اتخاذ شده است؛ اين درحالي است جنگ با مصر مصر، اشغال فلسطين و قدس، اهانت به مقدسات و قتل دهها هزار نفر از فلسطيني‌ها و مصري‌ها و عرب‌ها در پنج جنگ، جناياتي است كه ارتش رژیم اشغالگر در دهه‌هاي گذشته مرتكب شده است نه ایران.!
وائل قندیل خاطرنشان کرد: آنها مخالف عادي سازي روابط با تهران هستند، در حالي كه در عادي سازي روابط با تل آويو مانعی نمي‌بينند.
در ادامه اين مقاله آمده است: كساني كه از برقراري روابط سياسي و اقتصادي طبيعي با ايران آنهم با ادعاي نگراني از ميهن عربي وحشت دارند، اين موضوع را ناديده مي‌گيرند كه ايران فقط با كشورهاي عربی حاشيه خليج فارس سالانه بيش از 30 ميليارد دلار روابط تجاری دارد، و تاكنون نشنيده‌ايم كه ملتهاي اين كشورها خواستار قطع روابط به بهانه توقف "تهاجم شيعي" شوند و همچنين نشنيده ايم كه در جوامع كشورهاي حاشیه خليج فارس كه با ايراني‌ها رابطه دارند، "تبلیغ تشیع" رخ داده باشد.
وائل قندیل تأکید کرد: کسانی كه با تهران مخالفند، بهتر است بخشي از انرژي و مغز خود را برای فكر كردن درباره ابزارها و شيوه هايي براي بازپس گرفتن حقوق عرب‌ها که به دست رژيم صهيونيستي غصب شده اختصاص دهند.

پربیننده ترین خبرها